onsdag den 18. juli 2012

Ak ja den mave...

Som jeg skrev den 3 juli, så har Danny haft rigtig dårlig mave. Hvordan er det så gået siden? Efter penicillin kuren spiste han godt i nogle dage, men så var vi tilbage på ingenting. Han gik i seks dage, hvor han næsten ingenting spiste. Jeg kunne dog lokke lidt guffer i ham, men han havde ikke den store lyst. Ben som han elsker blev bare gravet ned i mine bede, og havde ingen interesse. Det kunne bare ikke blive ved med at gå sådan. Jeg gik derfor over og håndfodrede ham til et måltid, bare for at få noget ned i han, men det var heller ikke den store succes, selv om jeg fik lokket små tre hundrede gram i ham. Hønemor, ja ja jeg ved det godt.

Så blev der bestilt tid hos dyrlægen og hans slimmede afføring blev samlet ind på tre på hinanden følgende dage, og i går var vi så på besøg. Der blev snakket frem og tilbage, og en blodprofil blev taget. Nu vil jeg altså vide, hvad det er han eventuel render rundt med. Desuden bliver hans organer tjekket efter. Jeg vil få svar i næste uge.

Danny er igen kommet i gang med at spise, hvilket har fået mig til, at tænke på om det er maden han ikke kan lide. Det skal dog ikke give ham den dårlige mave - med mindre han ikke kan tåle kødet længere?? Han har ikke haft de problemer før, så den tror jeg ikke rigtig på. De sidste to døgn har han sat tre kilo kylling og kanin til livs helt af sig selv, så tanken er igen om han er blevet kræsen nu, hvor der ikke er konkurrence om maden. Ikke fordi der har været det før, for Danny og Rino kunne sagtens spise af samme skål på samme tid :-) Nå, vi må vente på dyrlægens svar.

Danny har tabt sig fra 36,8 til 34,4 kilo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)