onsdag den 11. juli 2012

Kirkekoncert

Hvad har overskriften dog med hunde at gøre?? Jo, det har det med Danny at gøre, at vi er i Sverige, og her på campingpladsen bliver der hvert år holdt en koncert på Dansbanan med kirkesangeren fra Vittsjö og Verum kirke. For pokker han sang godt.

For Danny's vedkommende var det endnu en gang miljøtræning. Noget som vi slet ikke har haft mulighed for at prøve før. Der var musik, sang og klapsalver. Det sidste havde jeg nok forventet ville distrahere ham, men han var upåvirket. Jeg ville have, at han skulle lægge sig og slappe af - når ja så prøve på det. Nu skal det lige siges, at han kun havde været ude på et kort spor i skoven mellem de heftige byger der har været her i dag. Så knægten var frisk her til aften.



Vi gik ned til Dansbanan, hvor jeg ville have, at han skulle være rolig og lægge sig ned. Det gik også meget godt i næsten 45 minutter, men så blev han urolig. Jeg synes det var flot klaret, af så ung en hund på 16 mdr, og han havde slet ikke antydningen af stress. Han havde godt nok sin bold, som han hyggede sig med, og jeg måtte da også bede ham om at lægge sig flere gange. Bare læg dig og ikke DÆK. Får han DÆK kommandoen SKAL han blive liggende, og det vidste jeg han ikke kunne så længe, derfor var det læg dig. Da han havde fået nok gik vi en tur op på Skansen og legede lidt med hans bold, og glad var drengen. Han er i det hele taget en meget rolig dreng, som de fleste her vil snakke med, og det er sjovt at se, hvordan han holder sig til mig og ikke omgivelserne som min elskede gamle tæve Namba gjorde. Det er nok forskellen mellem hanner og tæver??

Der er sket en utrolig forandring med ham fra første gang han satte sine stressede og hormonkullerede poter her og så til nu, men jeg har også brugt mange timers positiv træning på ham, som nu giver et fantastisk resultat. Han har fået lov til, at være social med andre hunde, og desuden har jeg haft tid til, at vente på at han stille og rolig skulle blive moden nok til at forstå, hvad jeg ville have ham til. Det er for mig noget af det vigtigste i hundeopdragelse - at give tid til modning. Alt andet skal vi nok nå...

1 kommentar:

  1. Jeg er lige ved at sige: Selvfølgelig klarede Danny også til UG med kryds og slange en kirkekoncert:-) Tænk at krudtuglen der pga vejret ikke havde fået så meget træning som han plejer, klarede det så flot.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)