søndag den 22. juli 2012

Æv baktusser

For nogle dage siden fik vi svar på Danny's afførings- og blodprøve. Han er fri af hjerte- og lungeorm. Hans organer er meget fine og han har ikke orm, men han er ramt af en colibakterie, som han nu behandles for.

Allerede i tirsdags kom han i behandling med Pro-Kolin+ udover Sanofor, som han har fået gennem hele forløbet. Begge dele er mælkesyrebakterier, hvoraf Sanofor er på naturbasis. I fredags kom han så på endnu en penicillinkur, som er målrettet på netop den colibakterie. Det er Baytril på 150 mg, som han skal have i ti dage.

Han fik det allerede meget bedre, da han fik de sidste mælkesyrebakterier igennem Pro-Kolin+. Her begyndte han at spise godt igen, og har da også taget lidt på. Han knogler omkring hoften er jævnet lidt mere ud. Jeg bryder mig ikke om, hvis hunde er alt for kantet.

De symptomer som gjorde, at jeg blev opmærksom på, at der var noget galt med Danny var:
  1. Træthed
  2. Nedstemt
  3. Blodig diarré
  4. Ingen appetit
  5. Ingen socialitet
Jeg spurgte dyrlægen, hvordan han eventuelt kunne være smittet. Fugle er bærer af netop den type colibakterie, og inkubationstiden er fra 1 time til nogle få dage. Vi havde på det tidspunkt været i Sverige i en lille uges tid, da Danny blev syg, så jeg er ikke i tvivl om, at det kan være alle de andeeskrementer, der er her på pladsen. Jeg har set knægten slikke i dem, inden jeg kunne nå at reagere.

Danny har det meget bedre, så nu skal han ud på et spor på sur jord med vildt færd. Han plejer, at gå rigtig fint under de forhold, blot sporet ikke bliver for gammelt. I dag kommer sporet til, at ligge ca 45 min :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)