onsdag den 18. juli 2012

Miljøtræning.

Er det nødvendigt? Ja der er det, hvis man spørger mig. Det er noget, som jeg selv har brugt masser af timer på, og jeg er nu nået dertil, hvor det er svært, at finde på nye idéer. Meget af det er ganske almindelige dagligdags ting, som man møder på sin vej. Det kan være ting som elevator, trapper, elefant riste, vindel trapper, højder, tog bus, bil, vand, svømmebassiner. Men det kan også være ting, som at hoppe op på en sten og lave forskellige øvelser som dæk og sit. Det kan være en køretur i trillebør, Det kan være forskellige lyde, som fra en byggeplads eller vejarbejde. Det kan være en tur i en mørk container, hvor der larmes. Det kan også være andre dyr, som hunde, katte, fugle, fisk, heste , grise og køer. Det kan også bare være en gåtur i menneske mylderet, eller et besøg hos dyrlægen. En tur på en flydebro eller også som i dag en tur i en robåd.




Danny er meget glad for vand, så i dag da vi gik en tur ned på bådebroen lå der et par små joller fortøjet, en lille meter nede. Her lokkede jeg Danny ned. Først tøvede han lidt, men så tog han springet. Jollen var noget levende, men det generede ham ikke synderlig. Egentligt synes han det var sjovt, at hoppe rundt på jollens dørk, hvor i der lå vand.



Danny har hele vejen vist sig at være stærk i miljø uanset, hvad han er blevet udsat for. Jeg har endnu ikke oplevet noget, som han ville flygte fra. Det eneste han snart mangler er, at komme ud og flyve eller springe i faldskærm - begge dele uden mig :-) Jeg brugte rigtig mange timer på miljøtræning med ham, da han var helt lille. Miljøtræning, leg og indkald, som efter min mening er noget af det vigtigste i en hvalps første måneder. Alt andet må komme i takt med, at hvalpen modner og bliver klart til indlæring. Men det må høre til i en andet indlæg.



Ligger I inde med nogle ideér, som jeg ikke har nævnt herover, så kom endelig frem med dem.

2 kommentarer:

  1. Ja det er kun fantasien der sætter grænser - og du forstår virkelig at se muligheder i ALT - dog synes jeg Danny hurtigt tabte interessen for jollen, og bare ventede på at hans mor skulle sige:KOM og rose ham :-)men vand har jo altid haft en magisk tiltrækning på ham.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Kære Vivi.
    I starten havde jeg kun fokus på knægten, og havde derfor ikke min mobil fremme. Først da jeg var sikker på, at han havde ro og trykhed kunne jeg fotografere ham :-)

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)