torsdag den 31. marts 2011

Man er ej vandhund

I de forrige indlæg, har jeg været indepå, at min gamle Namba ikke er rask. Hun har spondylose i ryggen, og får dermed Prednisolon. Prednisolon er noget rigtig skidt at få, for det nedbryder langsom muskelmassen på hunde. Vores dyrlæge anbefalede, at vi skulle melde Namba til svømning, da hendes bagpart er svag, men ikke så svag, at hun er klar til de evige hundemarker - endnu. Som sagt så gjort.

 Lad os lige slå fast, at hun ikke har smerter!


Jeg ringede til den nærliggende hundesvømmehal i går, og hun kunne allerede få en tid i dag. Jeg vidste godt, at Namba ikke var specielt glad for vand, når det kommer længere op end maven. Eftersigende bliver de fleste hunde glad for svømningen efter 3 - 4 gange.


Jeg skal ikke der ud!!



I vandet med instruktørens hjælp mens mor lokker.



Nix!! ikke mere, og du kan ikke lokke mig med guffer!!



Åh far hjælp mig. Det er ikke sjovt!!



Endelig færdig efter at have svømmet ca to baner.

Som det fremgå af billederne er hun ikke særlig glad for vand, men for os er det vigtigere at forsøge, at for nogle flere muskler kørt på hendes bagpart inden det er for sent. Forhåbentligt kan hun få nogle gode måneder endnu. Det bliver spændende om tøsen her, er mere modig næste torsdag, hvor der igen står svømning på programmet ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)