søndag den 17. juni 2012

Døde genstande.....

Forleden dag havde jeg igen besøg af T. P. Jeg blev rådet til, at træne med unghundeklassen for øje på nuværende tidspunkt. Unghundeklassen er den næste klasse efter kåringen. I den klasse er der rundering på døde genstande, som egentligt kan være, hvad som helst. Jeg fik øvelsens opstart forklaret, og så var det ellers bare at komme i gang. Danny har tidligere runderet på bolde, men jeg synes det er noget anderledes med fx en som her regnjakke. Vi fik trænet lidt, og Danny fandt da også ud af, hvad det gik ud på mellem de voldsomme regnbyger. Det er noget, som vi skal træne meget mere på.

Som jeg flere gange har nævnt, så har jeg tid til at vente på, at Danny bliver moden i hans til tider noget ukoncentreret hovedet. Jeg HAR ikke noget, som jeg skal nå på et bestemt tidspunkt, udover at træningen skal være sjovt og lystbetonet. Så skal han nok får sine prøver, når vi er klar.
Jeg har med flere øvelser oplevet, at knægten var i en helt anden verden. Så har jeg bare ventet en 14 dages tid, og pludselig var øvelsen der bare. Helt uden tvang. Jeg tror på, at man får en meget stærkere og villig hund på den måde. Dermed er det ikke sagt, at han får lov til, at gøre som han vil, for det gør han ikke, men jeg synes nok, at jeg kan se om han er klar eller ej.


Felt eller gerningssted er vi også så småt startet op på. Han markér fint og hurtig genstande, som han kender blandt andet fra sporet. Er det andre og ukendte genstande går det noget langsommere.


Som på billedet herover viser, markér han med genstanden mellem sine forben. Det her er dog ikke fra en øvelse, men efter han har fået sin bold belønning efter øvelsens afslutning. Jeg har forsøgt at lære ham, at han skal markér med genstanden mellem forbenene, ellers ved jeg ikke, hvad og hvor genstanden er, når han bliver dygtigere og genstandene bliver mindre.



I går aftes modtog jeg en meget kedelig mail. Brian, Danny far er død :'(  De berørte os en del, da vi flere gange har hilst på Brian, som vi syntes rigtig godt om lige fra første gang vi så ham

Brian var på vej ud af politiets tjeneste og skulle på pension i en alder af 8½ år. Sådan skulle det desværre ikke gå, da han blev ramt af en mavedrejning.

Brian du vil være savnet af mange - må du have det godt, hvor end du nu er på den anden side af regnbuebroen.

Vi føler dybt med familien og sender mange varme og kærlige tanker.

R.I.P Svorgerslevs O'Brian.




2 kommentarer:

  1. det er dejligt at følge Dannys udvikling her også:-) Og hvor er det dejligt at du giver ham tid han har brug for.
    Det er trist/sørgeligt med Brian:-( Stakkels fam.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Øvelse gør mester, så mennesker - og så hunde :-) Danny kan det hele, han skal bare lige lære det :-)
    Åh hvor blev jeg ked af at høre, at endnu en dejlig hund gik til den evige hundehimmel....og så kun 8½ år. Synd. Jeg sender gode tanker op i hundehimlen.
    K.h.
    Maj-Britt

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)