søndag den 10. juni 2012

Danny bestod....

..... sin prøve i hundeskoven i dag. Det er måske noget mærkeligt at skrive, men ikke desto mindre så er det sandt. De af jer der har fulgt bloggen ved, at jeg har haft problemer med, at kalde ham til mig, når der har været andre hunde og forstyrende elementer i nærheden. Det er derfor en ting, som jeg har trænet meget med ham.
Vi startede med hejmkald da han var lille, hvilket også gik fint lige indtil han kom i puberteten. Så var det som om jeg fik fingeren ind imellem, og måtte tælle til ti. Han er derfor trænet med en lang søgeline og er belønnet hvergang han kom tilbage.


I Sverige har han fået lov til, at løbe løs og lege med Jack, lejrchefens seks måneder ældre schæfer han. Det fungerede rigtig fint, og jeg kaldte kun på Danny, når jeg var sikker på kontakt. I dag når vi er i skoven med Jack løber de lidt og leget, hvorefter Danny klister sig op ad mig, og Jack klister sig op ad Danny.
Men i dag tog vi i den lokale hundeskov, hvor han fik lov til at lege med blandt andet gravhund, labrador og bordercollier. Dog måtte jeg kalde et par gange den ene gang, men knægten er jo også kun lige blevet 15 måneder i går.
Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med ham. Han formår stadig, at gøre sig bemærket på træningspladsen på den positive måde.

Jeg elsker ham sgu, den skønne knægt.

5 kommentarer:

  1. Hvor er i begge dygtige, kan godt forstå du er stolt. Karla ville først komme når hun blev sulten eller træt fnis. Håber i alle har det godt

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er Karla jo ikke tabt bag en vogn. Jeg har jo set, hvor fine kunstner hun kan lave. Her stå Danny af :-)

      Håber at I har det godt alle mand :-)

      Slet
  2. Han bliver en superstar, ham Danny....og jo, han er også dejlig ! K.h. Maj-Britt

    SvarSlet
  3. Ingen der kender til jer (du og Danny) er i tvivl om DIN KÆRLIGHED til Danny - og til alle dine andre hunde (Læs dyr) også selvfølgelig- men jeg er sikker på at din kærlighed/forhold til din sorte lømmel kommer på højde med det forhold/altoverskyggende kærlighed du og Namba havde.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. For pokker Vivi, nu bliver jeg sgu rørt igen.
      Ja, jeg elsker ham over alt på jorden. Men Namba.......

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)