tirsdag den 3. juli 2012

Dårlig mave

Stakkels Danny har fået rigtig dårlig mave. Han har gennem de sidste 14 dage ikke spist særlig meget. Kun små 3,5 kilo kød. Har har været mere træt end normalt og har i perioder ikke haft lyst til leg. Vi havde slået det hen med, at han var ked af, at miste sin ven Rino gennem de sidste 13 måneder.
For et par dage siden begyndte han, at få tynd mave og i formiddags var der blod i han vandede afføring. Selv om vi befinder os i Vittsjö, er vi ikke længere væk end en SMS eller telefon opringning til vores egen dyrlæge gennem 24 år. Så vi kender hinanden ganske godt. Hun var slet ikke i tvivl om, at han havde fået en maveinfektion, og det var jeg heller ikke. I lige sådan en situation, er det godt, at man kan klare tingene pr tlf, og ikke skal have fat i en lokal dyrlæge, der måske vil give hunden en hel masse unødvendig medicin. Danny er nu sat på penicillin, og i løbet af et par dage skulle han gerne være i bedring både med større trivsel og appetit. Jeg synes, at han er blevet noget tynd min lille dreng. Han vejer kun 36 kg.


Selv om han ikke er helt på toppen, ville han gerne med en tur over i skoven. Vi gik bare den korte tur, hvor han kunne løbe løs. I det hele taget er det yderst sjælden, at vi møder nogen i de svenske skove.
De af jer der har fulgt Danny her på bloggen ved, at jeg har haft meget svært ved, at kalde knægten til mig i en periode omkring hans pubertet. I dag løber han ikke længere væk end det, som man ser her på videoen, og kun de steder hvor han må løbe frit. Ja, for det meste klister han sig op ad mig, så jeg er ved, at falde over ham.

Her på pladsen går Danny nu for, at være en dejlig og meget imødekommende venlig dreng. Han er ikke en der står og galper, men han holder øje med, hvad der sker omkring os. Ind imellem lyder der en sagte brummen, hvis han bliver lidt usikker på omgivelserne, eller en fremmed hund nærmere sig. Alt i alt befinder han sig godt her, hvad enten vi går på besøg i informationen eller vore medcampister kigger forbi til en kop kaffe eller en tår øl.


Åh hvor jeg dog elsker den dreng <3

1 kommentar:

  1. Jeg synes måske nok det er lidt positivt at høre det ikke "kun" er sorg der fik Danny til at "gå i sort" - og mindes noget af det første du sagde MHT Danny var at han mindede meget om din elskede Namba i sind :-) og ikke overraskende for mig viser han jo med al tydelighed at du jo nok får ret:-)
    Og JA han ER en DEJLIG dreng.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)