onsdag den 20. november 2013

Dårlig mave og fremadsendelser


Danny og jeg tog hjem til Sverige i mandags til stor glæde for os begge. Vi var dog kun lige landet, da han begynde og pive en del. Der var ingen tvivl om, at han skulle ud, og det skulle bare være nu!! Da vi nåede til senere på aften, og vi havde været ude en del gange, hvor han sprøjte sked meget kraftig, spurgte jeg lige på facebook i blandt andet hos vores dyrlæger. Der kom flere kendte og gode råd, som bare ikke kunne bruges lige nu og her, da forretningerne var lukkede. Dog kom et par stykker med rådet om, at give ham Imodium, som vi tilfældigvis havde lidt liggende af. Danny fortsatte dog med ekspresfart over til skansen, og da han havde været ude kl 3.30 om natten, var det som om der endelig kom ro på hans mave.

Da hans almene tilstand var fin, tog vi som aftale med svenskerne til brugshundeklubben tirsdag aften. Her var målet at træne lidt fremadsendelse med fremmed figurant. Knægten lavede to meget flotte og kraftfulde fremadsendelser på siddende figurant. Desuden tog vi en på en liggende, men der tøvede han med halsgivningen, men han blev hos figuranten, hvilket i sig selv var fremgang. 
Efterfølgende snakkede jeg med figuranten der forslog, at jeg kun skulle sende knægten ud, men så blive på stedet. Tænke tænke - lige den omvendte verden af, hvad vi gør i PH... hm. jo det lød jo logisk nok.

I dag tog vi så igen op i brugshundeklubben, hvor vi prøvede forslaget af. Wow siger jeg bare!! Den første fremadsendelse, hvor jeg bare sendte ham ud, tøvede han lidt med halsgivningen og skulle hjælpes lidt i gang. Men anden gang så havde han fattet det. Han drønnede ud med tohundrede kilometer i timen. To meter før kom halsgivningen samtidig med, at han kurrede på rumpen de sidste meter ud med skummet sprøjtende ud på figuranten. 
Det er den flotteste fremadsendelse han til dato har lavet på en liggende figurant. Yeah :)

Men vi var på træningspladsen tog vi også noget lydighed og selvkontrol, og det er tydelig, at mærke på han, at han VIL arbejde.

Han er bare så skøn min smukke prins <3

1 kommentar:

  1. Wauv, det viser jo med al tydelighed at nytænkning/udfordringer er noget knægten kan lide.
    Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)