fredag den 20. december 2013

Dyrlægen ringede

Som aftale med min dyrlæge, ringede hun i går, da hun havde fået svar på Danny's blodprøve. Han HAR IKKE skab!! Tilgengæld mener hun, som også var hendes første antagelse, at det er svamp. Det kunne det også godt tyde på, da han klør sig væsentligt mindre efter et bad, samt at vi få lugten af sure sokker væk. 
Behandlingen er ugentlige bade med klorhexidin shampoo, dækken på ude i regnvejret og daglige gennem børstninger. Børstningen har han hele tiden fået en til to gange om ugen. Mens behandlingen står på, må han ikke blive mere våd end højst nødvendigt. Der skyldes, at svamp som bekendt lever af fugt. Desuden skal han tørres rigtig godt med føntørrer, ved den den mindste fugt i pelsen. Problemet nu hvor svampen har sat sig er, at hans pels simpelthen er for tyk til, at han selv kan nå, at tørre ordentlig igennem mellem de ugentlige svømninger trods føntørringerne.

Nå det er tid til et bad for knægten og en øm ryg for mig :)


Jeg fik i går denne flotte tegning forærende af en skøn veninde. Det skal forestille Danny <3
Tror det er tegnet efter det billede her.

1 kommentar:

  1. Godt i har fundet en måde at klare problemet med pelsen på.
    Den tegning af Danny er Brittas første forsøg på at tegne en hund, hun vidste slet ikke hun kunne den slags. Hun har lovet at tegne en ny af Danny når hun får tid, hun er vist heller ikke selv helt tilfreds med den. Så vidt jeg husker sagde hun at det var rigtig svært at tegne ham fordi han var så sort :-D
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)