onsdag den 15. februar 2012

Noget om tørfoder til hunde

Jeg søger af og til lidt på nettet selv om jeg ikke har særlig meget overskuds tid. Her faldt jeg over denne artikel. Hvis det vedkommende skriver, har sin rigtighed, jeg ved ikke hvor oplysningerne stammer fra, bør det afskrække de sidste tørfoder hunde til, at fortsætte med tørkost og overveje at prøve BARF.

http://www.24.dk/user/brikble/perma/2010/10/10/Noget_om_trfoder_til_hunde__

Økonomisk er det ikke dyre, at fodre med råt end, at købe et "kvalitets" foder.. Slet ikke hvis man fratrækker den besparelse, der for de fleste vil komme på dyrlæge regninger. Her tænker jeg blandt andet på tandrensninger, dårlige maver og allergier. Det er udgifter jeg selv havde inden vores hunde fik BARF. Desuden er det meget langt fra sandt, at tørkost indeholder ALT, hvad hunden har brug for uanset, hvad vore ellers så dygtige dyrlæger prædiker om. Jeg skal så lige sige, at min dyrlæge støtter fuld og fast op, omkring min holdning til Barf, da hun så hvor godt min gamle multiallergiske Namba fik det efter to til tre uger på råt. Dog havde vi en lille diskussion, da vi fik Danny, hvor hun nok mente, at han skulle flaskes op på hvalpefoder for, at være dækket helt ind. Her slog jeg fast, at han så måtte blive et forsøg på Barf, og indtil videre er han vokset meget harmonisk. Ikke for hurtigt, ikke skævt og han har slet ikke haft antydningen af vokseværk, som alt for mange tørkost hvalpe lider under. Desuden har han haft et energi niveau over gennemsnittet. Og alligevel har han så meget ro, at han ikke på noget tidspunkt har rendt på væggene, hvis man lige ser bort fra alle de klassiske hvalpe nykker, som alle hvalpe har.
Vi lever i et frit land, hvor man kan fodre sine hunde, som man lyster, men jeg kommer aldrig til at fodre med tørkost igen - aldrig. Hvis jeg i fremtiden skulle møde en opdrætter, hvad jeg nu ikke tror, der ikke vil sælge mig en hund på den konto, ja så er der heldigvis andre skorsten der ryger. Jeg vil kun mine dyr det bedste, og ved gennem mange års sygdom på hunde, hvad der det bedste er. Vi mennesker kan tro, hvad vi vil, men vi skal bare lige huske på, at hunden lyver ikke :-)

3 kommentarer:

  1. Har lige set en video om, hvordan de hakker de døde hunde. For fanden det er til, at kaste op over.

    SvarSlet
  2. Jeg bliver virkelig forarget over at læse den slags:-(
    men når man tænker nærmere over det, er der jo ikke den ting folk ikke vil gøre -bare for at tjene penge:-(
    MEN FORARGET BLIVER JEG:-(
    Godt det kommer frem i lyset.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  3. Hej Katy.

    Meget interessant artikel og helt i tråd med "vores" tankegang.

    Mange hilsner

    Otto

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)