onsdag den 21. december 2011

Fremgang.

Endelig sker det, at jeg kan mærke en fremgang med Danny's træning. Her tænker jeg specielt på indkaldet, som har været et problem de sidste uger. Jeg har trænet ham i søgeline og med tonsvis af guffer. Han er blevet rigtig god til, at komme, når jeg kalder på ham, og for det meste også, når han leger med andre hunde. Men der er stadig et stykke vej endnu til at jeg vil sige, at han er sikker hvergang.

Videoen herover er taget i weekenden, hvor vi var i Sverige for at se en anderledes lucia. Her slap vi Danny for første gang udenfor et indhegnet område. Det gik rigtig godt, og han kom, da jeg kaldte selv om han legede med Jack, som er campingpladsens 15 måneder gamle han hund.

Rino virker også, som om han er i fremgang. Han går mere sikkert, har meget mere energi og lyst til leg igen. Rino svømmer nu fast en gang om ugen, hvilket han nyder meget. Skal han selv bestemme lufte turen, vil han gerne ned i vores lille skov, hvor han traver op og ned af skrænten. Mon han fornemmer, at det hjælper hans bagpart??

Tilbage vil jeg ønske alle bloggens læsere en rigtig glædelig, varm og hyggelig jul.

1 kommentar:

  1. Dejligt at se den skønne gamle Rino. Han har ikke glemt, at han plejede at løbe op og ned ad skrænterne med de største kæppe, han kunne finde :-)Han virker ked af, at han ikke kan det samme mere - tager kæppen og løber et stykke og lægger den, men han gør et ihærdigt forsøg......Det er jo ganske naturligt i hans alder. Jeg elsker dig gamle jas. Kærlig hilsen din tidligere hundemor Maj-Britt

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)