fredag den 9. marts 2012

Danny's 1 års fødselsdag.

I dag er det Danny's fødselsdag. Stort tillykke min dreng :-) Det skulle naturligvis fejres i det små, så vi kørte en tur ned til KENJAN efter Rino havde været ude og svømme. Hos KENJAN blev der købt fødselsdagsgaver til Danny. Ting som han skulle bruge. Da han selv skulle prøve tingene, skulle han med ind i butikken. Da jeg tog ham ud af bilen, kom en gut ud fra butikken. Det virkede som om, at han stivnede ganske kort, hvorefter han udbrød "Hvor er han fra?" Efter en kort snak, viste det sig, at han havde haft en hel bror fra A kuldet. En hund som han desværre måtte aflive, da han som den eneste efter det mix af Kira og Brian havde dårlige hofter. Nemlig en D hofte, og det kan man ikke bruge som politihund. Der skal hofterne være iorden.

Jeg havde længe ønsket mig et læderhalsbånd til Danny, men har ikke ville købe noget til ham, før han blev ældre.


Købet blev dette lækre læderkvæl, som vil blive brugt som et almindeligt halsbånd. Da vi kom hjem viste det sig, at jeg havde fået et der var for stort med hjem. Som der står på halsbåndet er det 57,5 cm, men kun skulle være 55 cm. Vi ringede derned, hvorefter de lovede at sende et mindre til os, hvorefter vi skal retunere det her.

Danny har indtil nu brugt Namba's gamle hetz sele, men den generede ham, når han skulle træne bidearbejde. Den nærmest kvalte ham, så han kom med lyde, som om han ikke rigtig kunne få luft. Det dur ikke, så han fik også en ny sele, som han både kan bruge til bid og spor. Det er ikke en læder sele, men en polstret sele i kunststof af mærket COP 15 sele. Han har tidligere lånt en sådan sele, som har været meget bedre end Namba's gamle.

Danny fik også nye sporgenstande, da jeg faktisk ikke har nogle. Så er der nogen der ligger inde med ting, der kan bruges til den slags, må I gerne tænke på mig. Alt kan bruges lige fra baby sutter til patronhylster. Størrelsen fra ca fem cm og ned efter. Tingene vil blive brugt efterhånden, som han får mere rutine.
Danny har nu fået meget mere ro på sig, når vi starter et spor op takke være den stressdæmpende træning  han har fået. I det hele taget er han i en periode, hvor han rykker sig.


Gamle Rino har fødselsdag på mandag, så denne drikkeskål er en fældes gave til dem begge. Den skal op i campingvognen og stå. Jeg skal indrømme, at jeg er træt af, at drengene vælter deres vandskål ud over tæppet i teltet. Nu håber jeg, at det er slut og skålen er sin pris værd.

Inden vi kørte hjem fra KENJAN syntes de, at Danny også skulle have et stykke tørrede kallun og et okseøre med. Tak for det :-)

Ingen fødselsdag uden en BARF lagkage. Lagkagen blev også deres måltid, men lidt ekstra, som de normalt ikke får. I bunden var der inderst lever omkranset hjortekød. Mellemlaget var ost, som begge drenge elsker, men kun meget sjælden for lov til at smage. Toppen var oksekød og tun rørt sammen med grønsager. Mens jeg lavede dem, havde jeg to drenge med snuderne helt oppe ved køkkenbordet, noget de aldrig plejer at gøre. De smovsede med god appetit, og alligevel virkede det som om de begge to nød hver en mundfuld.

Jeg havde også optaget nogle små videoer, som jeg desværre ikke kan lægge ud, da mig egen pc'er laver lort for tiden. Bare jeg ikke har slidt den op allerede.

Tror at han har haft en dejlig dag.

2 kommentarer:

  1. Det må da være den ultimative hundefødselsdag:-)
    Endnu engang hjertelig tillykke med ham:-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. PS han har helt sikkert haft en fantastisk fødselsdag med den disken "lagkage" op, jeg bliver da selv helt sulten af det foto. De hunde har det da fantastisk hos jer :-)
    Jeg tænker, om jeg ikke kan køre derop hver dag, så du også kan fodre Milla og jeg ? ;-)

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)