onsdag den 14. marts 2012

Et år er gået

Dette billede er i dag et år siden jeg tog som det allersidste af min elskede Namba pige. Hun har netop passeret regnbuebroen, mens vi andre tager det allersidste knus, med tårerne løbende ned af vore kinder - som nu :'( Savnet er ikke blevet mindre på det år, der nu er gået, men vi har fundet en ny hverdag, med vores elskede drenge.


De der kendte hende, vil vide, at hun var egenstående, og mange alt lige fra nabon, posten, venner og familien elskede hende lige så højt som vi. Jeg sagde dengang, at sådan en kærlig hund får man kun engang her i livet, men :'( ..... men nu viser det sig, at min lige så højt elskede Danny har samme skønne og kærlige sind, som hun havde. Dog er han i besidelse af nogle skønne drifter, som Namba slet ikke havde. Måske orkede hun det ikke. Allerede da hun var ti måneder blev vi klar over,at hun var syg. Mere syg en som så, og vi fik også tilbudt, at få hende byttet den gang, men da hun ikke var erhverv, hvorfor skulle hun så ikke få den tid og kærlighed her, som hun nu kunne? Jeg indrømmer gerne, at hun har været et dyrt bekendskab, selvom vi havde hende sygeforsikret. Hun var bare hver en krone værd!! En måned havde vi medicin udgifter på 5600,- kr.
Namba led af en voldsom allergi, gigt, spondylose i svær grad og til sidst i hendes næste 13 år lange liv fik hun en cancer på låret. (er dog ikke undersøgt, men dyrlægen var næsten sikker på grund af udseende og ikke mindst lugten. Desuden var Rino meget interesseret i området)

For he..... hvor jeg savner dig min pige.... :'(

3 kommentarer:

  1. Sikke en tudetur det billed gav mig:-(
    Vi savner alle "vores" elskede Namba,hun var meget speciel på den en meget elskelig måde.
    Og ja Danny har mange af Nambas egenskaber og udtrykket i hans øjne er lige til at drukne i, præcis som Nambas :-)
    Men helt ærlig:-) tænk hvad du har fået ud af Rino:-) Det kalder jeg en præstation langt ud over hvad jeg troede var muligt:-)men er der nogen der kan klare det så er det dig:-)
    Fuld af beundring:-) K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Jeg føler inderligt med jer. Jeg nåede ikke selv at kende Mamba, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun var en skøn hund.....Hun kunne næppe blive andet, med de mennesker.
    En kærlighed kan ikke erstattes, men man kan få en anden - på en anden måde, som ikke nødvendigvis er dårligere, men det bliver aldrig det samme, men hvor ér man heldig at have haft. Ingen, der ikke selv har prøvet det, vil forstå, hvor altoverskyggende en kærlighed til en hund kan være. Mon det evige liv er, når man mindes og fortæller historier ? Sikkert er det, at Mamba vil blive talt om rigtigt mange år, for dine piger vil ganske givet fortælle deres børn om hende. Ære være Mambas minde.

    SvarSlet
  3. Glemte lige: Kærlig hilsen Maj-Britt

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)