tirsdag den 29. maj 2012

Bidetræning

Danny er glad for træning, og han er meget glad for bidetræning. Jeg har en lang periode arbejdet med hans stress omkring bidestyret, og hvor der var andre hunde til bidetræning. Det går nu så godt, at han ikke lader sig stresse op, men hans glæde og lyst er ikke til, at tage fejl af. Han kan sagtens dække af ved siden af arbejdende hunde lige op ad c-banen.





I dag arbejder vi mere med passiv slip. Han er ikke så glad for at slippe, men også her er det blevet meget meget bedre. Så længe vi kan se en fremgang fra gang til gang er det ok for mig. Vi har ikke noget, som vi skal nå til et bestemt tidspunkt, udover fortsat at træne på Dannys præmisser og glæde.
Jeg tror nemlig på, at foregår det i hundes tempo bliver resultatet bedst, selv om det måske tager lidt længere tid.

At billederne her har en sort kant foroven og forneden skyldes, at de er klippet ud af en video, som af en eller anden grund havde støj på, hvergang jeg forsøgte, at lægge den ud her på bloggen.


1 kommentar:

  1. I hygger jer med det, hvor skønt :-) Jeg er helt sikker på, at han bliver meget dygtig, netop fordi du leger det ind i hans eget tempo. K.h. Maj-Britt

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)