søndag den 13. maj 2012

På spor næsten uden line

I går havde jeg besøg af T. P, som er en meget erfaren hundefører. Vi talte blandt andet om spor, og hvordan man kunne se om hunden virkelig kan gå spor. I dag var jeg så ude og prøve det efter. Selv synes jeg, at det gik rimelig godt. Ja, jeg kan efterfølgende se, at jeg laver et par fejl. Da jeg havde lagt det sidste spor, og var på vej tilbage til bilen, kom der en løs meget ung schæfer styrtende indover marken. Der hvor han kort forlader sporet, var der hvor hunden krydsede henover sporet. Han fandt dog selv tilbage, da jeg kaldte på ham. (ved at jeg skulle have sagt nej, da han forlod sporet)


Det er første gang, at jeg har givet ham den afstand mellem os. På nedenstående video er der mere end to gange søgeline mellem os og linen er 10 meter. Jeg har for at bremse lidt af hans hastighed lagt nogle guffer ud i selve sporet. De ligger der, hvor han stopper op men ikke markere. Danny plejer at have meget travlt, når han går spor, men han har endnu ikke mistet nogle genstande.






7 kommentarer:

  1. Ups! kan se, at den nederste video vender forkert :(

    SvarSlet
  2. Jeg synes, at I er nået meget langt, så gammel er han jo heller ikke. Når bare I begge synes,at det er sjovt, så kommer resten hen ad vejen....og så er det jo kun af fejlene, man lærer, så hurra for, at de kommer på et tidligt tidspunkt ;-) Knuz fra Maj-Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Maj-Britt.
      Jo, han er kommet godt i gang igen, når man tænker på, at han havde en periode, hvor han slet ikke kunne finde ud af at gå spor. Han stod bare og gloede. Men han SKAL bremses lidt i hans tempo, da han, når han kommer længere op, skal kunne finde og makere en knappenål og den størrelse orden. Der nytter det ikke noget, at han bare drøner der ud af, selv om han endnu ikke har mistet nogle genstande. Der skal mere ro på, så vi har stadig noget at arbejde på, men så længe at både Danny og jeg synes, at det er sjovt, så gør det intet. Han skal bare lære det i ro og mag, for vi har slet ikke travlt.

      Slet
  3. PS Jeg skal forresten også lige love for, at han har krudt bagi. Han nyder det i fulde drag, kan man se. Jo jeg synes, at han virkelig er dygtig. K.h. Maj-Britt

    SvarSlet
  4. HA hvor sjovt. Min 2. kommentar kom efter din Katy, selvom min den første endnu ikke var godkendt, og du ikke havde kommenteret. Det ser sjovt ud :-) K.h. Maj-Britt

    SvarSlet
  5. Første gang jeg ser Danny gå spor - hold da op hvor han nyder det - og det gør hans mor også kan man tydelig høre/fornemme.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)