lørdag den 31. august 2013

Et godt spor

Vi er nu tilbage i Danmark, og Danny er færdig med, at holde ferie for denne gang.





Knægten var nærmest en umulius i går. Han gik og peb, og det var tydelig, at der skulle ske noget. Det tyder jo også bare på, at han får mere og mere energi efter hans syge periode, som har været noget langvarig. I dag stod den så på spor. Et rigtig godt spor. Regnen havde lige stået ned i lårfede stråler, så underlaget var godt vådt. Jeg lagde sporet på græs med fem knæk og fem genstande. En læderstrimmel, et stykke tæppe, en træ klods, et stykke snor og en mobiltelefon i metal. Der var frisk vind 10 12 sekund meter og længden ca. 600 meter. Alderen ca 35 minutter.
Men vi ventede på sporet gik vi lidt lydighed. Knægten reagerede på det mindste vink. Jeg havde nok forventet, at han var strøget direkte i søen, men han ville gøre mig tilfreds. Da vi gjorde klar til sporet stod han bare bomstille, hvor han normalt plejer, at danse rundt af iver. Vi gik til start, hvor han af sig selv satte sig, og ventede på søge linen kom på. Herefter gik vi i gang. Vi havde skråt modvind. Danny gik porten ud, og tog så søget på tilbage vejen. Så gik det ellers derud af. To genstande på første langside med en blød bue. Rigtig flotte markeringer med genstanden stramt mellem poterne. Herefter et knæk men endnu en flot markering. Så kom der et noget skarpt knæk, som han tog uden problemer, hvor efter en genstand kort efter. Her nærmest kurede han ned i markering. Så gik vi et pænt stykke, hvor han gik ca 20 cm ved siden af sporet. Han lavede igen et flot knæk, og efter 10 meter kom endnu et knæk, hvor han havde et lille overløb. Derefter gik det i jævn træk, som på hele sporet op til slut genstanden, som var mobiltelefonen i metal. Her stoppede han op, men så gik han i cirkel omkring den og mig 10 meter bagud. Så gav jeg ham kommandoen Markér, og han lagde sig pænt med mobilen mellem poterne. 
Det er nok tre måneder siden, vi sidst har gået sådan et spor med den længde og vind. Så jeg er godt tilfreds med knægtens indsats. Vi har dog gået små spor og forfølgelses spor, men her fik han lov til at arbejde, og han gjorde det godt.


Efter han havde hvilet lidt, ja det tog lidt på ham med sporet, fik han serveret en rigtig god gang lammeryg godt med kød på. Nu i skrivende stund han han sagt godnat for en stund.

1 kommentar:

  1. Selvfølgelig vil Danny gøre alt for at gøre sin elskede mor stolt og tilfreds :D men helt ærligt ;) selv jeg der ikke har meget forstand på den slags, kan se at han har præsteret et flot stykke arbejde i dag og fortjener ros fra alle sider :) men han er jo nok "kun/bare" interesseret i at gøre sin mor tilfreds ;) og sådan skal det jo også være :D
    men alligevel Stor ros herfra også :D
    GODT GÅET DANNY

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)