fredag den 2. august 2013

Fit for fight


Kl 12 i formiddags havde Danny til til røntgen af hjerte og lunger, men inden da tog vi en lille times tid i Dyrehaven. Her fik vi set heste og hjorte.


Der var ulidelig varmt, også selvom der kom en brise ind fra Sundet. Vi  gik hvor der var skygge under træerne, men selv der synes jeg der var for varmt for både hund og ejer. Termometeret sagde 27 grader pyyha. Tilbage ved bilen fik knægten og jeg slukket tørsten, og bagefter kørte vi til dyrlægen. 




Det var desværre ikke min egen dyrlæge der skulle tage billederne. Først blev han lyttet på hjerte og lunger, og det lød fint. Så kom han op på røntgenbordet, hvor han lagde sig i løvestilling, men jeg kunne ikke få ham til, at lægge sig på siden, så derfor måtte vi tvinge ham ned. Da han først lå der, så kunne han ligge og slikke mine fingre, og jeg kunne nuldre lidt skidt af fra hans tænder. Dyrlægerne syntes, at han tænder var usædvanlige hvide og flotte.. Der blev taget tre billeder i alt, og dem får jeg tilsendt med posten, da maskineriet voldte problemer, så det var ikke muligt, at brænde billederne ned.

Hans røntgenbilleder var flotte. Danny har ikke fået arvæv af ormene. Jubiiii!! Så alt i alt er han rask igen. Om en måneds tid skal vi have dyrket endnu en stribe afføringsprøver, som forhåbentlig heller ikke viser noget. Så kan vi afslutte journalen for denne gang og få afregnet dyrlægen. Jeg tror, at det bliver en halvdyr omgang, med blodprøver til udlandet, dyrkninger af afføring og røntgenundersøgelse. Men min elskede dreng er bare det værd. Og så har vi ham sygeforsikret, hvilket hjælper en del på regningen.

Da vi skulle til, at forlade dyrlægen kom en løs labrador farende ind  ad døren til dyrlægen, hvilket fik Danny til, at tænde af - og mig med for den sags skyld. Der skete ikke noget, men det er f..... utrolig, at folk ikke kan holde deres hunde i snor!! Så sent som i sidste uge røg der tre løse hunde i hovedet på ham. Her havde jeg lige taget ham ud af bilen i kort snor, da vi skulle i skoven. Godt nok en hundeskov, men det er manglende respekt for sine medmennesker, at man ikke holder sine hunde hos sig selv. Nå det var lige et sidespring :)

Hvad træning angår, så har vi fået grøn lys til, at lave det hele, men vi skal tage det i små doser indtil videre. Han skal stoppe før han viser tegn på, at han begynder, at blive træt. Det gør han rimelig hurtig, så der er et stykke vej tilbage. Men vi tager det som det kommer..

1 kommentar:

  1. Da jeg lige skimmede billederne undrede jeg mig over at du var begyndt at bruge mundkurvssnor til Danny, men nej selvfølgelig er du ikke det.
    Glad for at høre det ikke blev nødvendigt at bedøve ham. Selvfølgelig har Danny flotte tænder, hvad havde hun tænkt sig den dyrlæge - alt ved Danny er da flot :)
    Det er godt nok respektløst at folk ikke passer bedre på deres hunde, når vi nu har sådan en elendig hundelov.
    Pøj pøj med træningen, i gav en fin opvisning på jeres kunnen i onsdags synes alle vi der overværede det.

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)