mandag den 10. marts 2014

Dyrehaven, Lule, svømning, fødselsdag og skov sø tur.

Siden sidst er der ikke sket det store. Vi har været på tur med dyreklinikken Artemis, som er det sted, hvor vi høre til. På den tur fik vi træner lidt ro på stedet med vildtet, hvilket ikke gav nogle problemer. Danny lagde dog ud men, at skabe sig lidt på parkeringspladsen inden vi gik ind i dyrehaven, hvilket skræmte nogle af de andre hundeejere. Da vi havde gået et lille stykke, var han faldet ned, så de øvrige hunde kunne gå ved siden af ham.




Det er fortsat rigtig god træning for knægten, da jeg stadig kan mærke, at han ikke er helt stolt ved fremmede hunde, men han bliver bedre og bedre for hvergang.



Når Lulu kommer på besøg, er Danny glad. Han er meget glad for hende, og vil gerne være sammen med hende. Han giver hende dog mere plads nu, hvor han har vænnet sig til hende. 



Danny har også været i Vinslöv svømmehal to gange. Han er nu oppe og svømme i 40 min ad gangen, dog med to pauser på hver et par minutter. Han har fået nogle super lår af svømningen, som han i den grad nyder. 






 
I går fyldte Danny tre år, og det blev selvfølgelig også fejret med hundelagkage bestående af kyllingehalse, kyllingepølser, grønt samt vitaminer m.m.Danny fik også et ønske om, at lege med sin bedste kammerat Jack i skoven. Det er noget af det bedste han kan få lov til i Sverige.


I dag tog knægten og jeg en tur til Hästveda, hvor vi gik en dejlig tur rundt om Lilla sjön. Det er en fantastisk smuk tur. Hele vejen rundt er der lagt en fornuftig grussti. mange steder i Sverige går man ofte i temmelig ufremkommelig terræn. 




da vi nåede til hundhägn fik Danny lov til, at løbe lidt løs. Det er et indhegnet område, der ligger ved søen. Det blev dog også til lidt lydighed, da det ikke må glemmes. Jeg træner altid en lille smule lydighed, når vi er på skovtur, da jeg har den holdning, at han skal kunne arbejde i alle miljøer.





Det har alt i alt været en hel fantastisk dejlig dag med masser at frisk luft.

1 kommentar:

  1. Kan nu godt forstå at folk bliver "lidt" skræmt når sådan et stort sort glammende "uhyre" bliver lukket ud af bilen, de aner jo ikke at han er en af verdens bedste/sødeste/rareste "uhyre" der ikke "gør en kat fortræd" :-D men heldigvis giver du dem lov til at opdage at han er en fantastisk hund der bare vil gøre opmærksom på at - så nu er jeg her og jeg er parat til hvad som helst hvis jeg får lov af min mor.
    Jeg kan levende forestille mig hvor sjovt Danny og Lulu får det sammen jo mere mobil hun bliver :-)
    Videoen vil desværre ikke vises på min pc men er sikker på Danny har haft alle tiders fødselsdag.
    Dejlige billeder af endnu en skøn hundevenlig tur i det Svenske.
    Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)