torsdag den 22. november 2012

Gammel skade


For ca. tre uger siden, kom Danny glat afsted under en rundering i skoven. Vi trænede med to figuranter, ned gennem et terræn i gran skoven, da han pludselig gav et skrig fra sig. Han var sprunget hen over en træstub fra et knækket træ. På træstubben var der stadig opret træ tilbage, og dem kørte Danny mave og bagparten hen over. Da vi nåede frem til ham stod han på tre ben og hylede øredøvende i nogle meget lange sekunder. Efter nogle minutter mente træneren, at vi sagtens kunne fortsætte træningen, da han nu gik rundt, godt nok lidt haltende men han gik efter slaget. Danny var også selv vild efter genoptagelsen af "legen" Efter øvelsen var afsluttet stoppede jeg træningen for den dag, da jeg kunne se, at han havde ondt. Da det var lørdag formiddag, valgte jeg at se tiden an til mandag morgen. 

Søndagen lod jeg ham hvile og mandag var der intet umiddelbart at se på ham. De efterfølgende uger syntes jeg måske nok, at han alligevel ikke gik helt som han skulle. Han lå ikke i løvestilling under afdækning. Var han lidt højere i den ene siden end den anden?? Nu stopper du Madam Bæk!! Se nu ikke spøgelser alle steder, når de drejer sig om dine elskede hunde.. Ja det er det jeg får af vide, når jeg har mistanke om der er noget galt. Pyllerhoved  og ravnemor? Ja måske :-) MEN DET ER SGU MIN HUND!! Og jeg kan se at der er noget...


I dag skulle jeg lige et smut ud til Hedvig for at handle. Knægten skulle have en ny pude til campingvognen. Jeg lod ham tage en tur i Hedvigs fold, som vi af og til gør. Jeg laver jeg også forskellig små øvelser, som eksempelvis dækøvelsen her på videoen. Jeg kan også finde på, at smide nogle genstande, som han skal finde og markere.

Da jeg syntes, at han havde fået nok, gik vi tilbage til bilen. I det samme kom Rino's ledmanipulatør forbi. Det var også hende der hjalp Danny af med hans køresyge i 11 ugers alderen. Hun bemærkede, at Danny ikke gik helt som han skulle, og jeg lod hende tjekke ham igennem. Danny var skadet. Han havde forskydninger i ryggen og hans bækken var sunket hele TRE cm. Desuden mente hun nok, at han havde smerter selv om han ikke viser det direkte. Og alligevel har han vist det, ved ikke at ligge i løvestilling, sidde som en hvalp og stritte med det ene ben, som det ses til sidst i videoen. Desuden har han nærmest sitret, når man har kørt hånden ned ad rykken på ham. Alle tegn på skader, som mange vælger at ignorere. Begynder hunden med tiden at halte, så tager folk til dyrlægen og får smertestillende, som nok tager smerten, men ikke løser problemet. 
Jeg er ikke længere i tvivl om, at laver han et mistænkeligt stunt igen, så er jeg ligeglad med, hvad folk siger. Min dreng skal hjælpes, hvis han kan hjælpes og det er helst uden medicin.

Danny var så medtaget, at han skal hvile de næste dage, og ikke får lov til at træne igen før en gang i næste uge. Det bliver ikke sjovt, da han er en meget aktiv dreng. Selv om han er aktiv, er han nu rigtig godt til at slappe af. De sidste uger har han tit ligget på sin lille pude og bare betragtet tingenes gang, sådan som vi så det da han var spæd og sammen med sine søskende.



Selv om knægten har været skadet, så har han været med på den værste. Billeder og video er før han blev rettet i dag.

1 kommentar:

  1. Godt du nu "har lært lektien", er sikker på du ALDRIG mere "ser tiden an" Godt ledmanipulatøren kom forbi da i var hos Hedvig og fik rettet ham :-) Glæder os til at se jer igen :-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)