mandag den 26. november 2012

Jule pingvinen

Vi har i mange år haft en tradition op til jul, hvor vi har en gave bytte dag til grillet flæskesteg. Da alle vores unger imidlertid blevet over 18 år, er gaverne dermed slut, men det er stegen ikke. 
Nu er Danny kun 20 måneder, og derfor syntes Tante Vivi og onkel Bjarne, at han skulle have en lille ting, da de kom forbi til gave bytte dagen i Sverige.
Da knægten var mindre skulle sådan en tøjbamse splittes til atomer på nul komma dut. Denne her pingvin har han båret rundt og slikket meget forsigtig på, ligesom om han vil passe ekstra godt på den.




Det går stadig fremad med Danny efter han blev rettet i torsdags. Han virker ikke længere øm, men er faktisk lidt irriterende at være i nærheden af, da han vil have, at der skal ske noget hele tiden. Han har været i snor siden i torsdags, hvilket ikke tilfredsstiller hans behov. I dag lige inden vi kørte tilbage til Danmark slap jeg ham så på skansen. Det var næsten som at se køerne blive sluppet på græs om foråret....det var helt rørende og se den glæde, og han kom med den ene pind efter den anden, men vi tager det stadig lidt med ro. I morgen skal han ud og lave en eller anden form for næsearbejde, når vi har været ved dyrlægen. Det plejer at dæmpe ham lidt. Er vejret rigtig dårligt, vil jeg se, om vi kan svømme i stedet, da vi måtte melde afbud i fredags.

Kære Danny, du vækker så stærke følelser i mig <3

3 kommentarer:

  1. Nåh, hvor sødt :-) og jeg som kun regnede med at Mr.Pingvin holdt max. 5 min.Selv halstørklædet og tophuen er stadig intakt:-)
    Sammenligningen "køerne slippes løs" kontra Danny der ENDELIG(ifølgelig ham selv) får lov at smage lidt på friheden igen startede en rigtig morsom "film" i min hjerne:-)Der er ikke noget så livsbekræftende som at se/opleve det.
    K.H.Tante Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Vivi han har været meget forsigtig med pingvinen. Film, ja det har jeg også optaget, men skal bare lige have tid til at redigere den. Så kommer den måske også op her :-)

      Slet
    2. Det vil jeg glæde mig til :-) ellers ser jeg den næste gang vi ses :-) det er ret vildt at han er så mild og beskyttende over for Mr. Pingvin. Men han HAR altså også forandret sig MEGET siden vi sidst vi så ham :-) Han har altid været en dejlig dreng, men ??? :-D sammenligningen med NAMBA er efter min mening ikke helt skudt ved siden af?? Men du har ALTID forstået at få det bedste frem i de hunde du har haft ansvaret for :-) tænker her på greven, der endte op med at blive min allerbedste ven og fortrolige:-)
      K.H.Vivi

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)