fredag den 16. november 2012

Miljø...træning.

Jeg havde et ærinde inde i byen i går, derfor valgte jeg i samme ombæring at lave lidt bymiljøtræning med knægten. Vi trænede det rigtig meget da knægten var lille. 
Han var åbenbart en hund man lagde mærke til, for både børn, voksne og pensionister stoppede os og ville klappe den meget smukke og dygtige hund som folk sagde.
Jeg bandt ham af og gik ind i en forretning, hvor jeg stadig kunne holde øje med ham. Der kom flere hunde forbi, men Danny forholdt sig roligt. Han vil gerne hilse, men der er flere der bliver bange for ham, når han ind imellem stadig trækker ud mod folk og galper. Jeg har prøvet og forklare folk, at han bare skal have lov til at hilse på deres hunde så bliver der fred. Han er den eneste hund, som jeg har haft, der har lavet de numre. Personlig tror jeg stadig, at han husker, at han blev overfaldet som lille. 


Samme aften tog vi til træning i schæferhundeklubben. Her lægger man vægt på, at hundene skal hilse på hinanden inden vi går i gang med træningen. Det er et kæmpe plus for Danny, og han kan derefter træne stille og roligt. 
Jeg havde ikke meldt ham til C arbejde da vi kom, men da vi var færdige med træningen, blev der alligevel mulighed for et bid. Jeg var lidt spændt på, hvordan han ville tage det denne gang. Sidste gang træk han sig i første bid, men denne gang gik han lige på og nød det. Ja han nød det næsten for meget, så det vi ska fortsat skal arbejde på er ro ro og atter ro før bid. Jeg har ingen problemer med at dække ham af, men han hidser sig meget op. Det er den ro vil skal have dæmpet lidt. Mon ikke det lykkedes med med træning og modning??

Det sidste stykke tid har vi nok trænet mest skovspor og rundering med figurant. Sporet går rigtig fint, men han er ikke så glad for at give hals af en fremmed figurant. Dem som han kender går han hårdt og lige på, men er det nogle han ikke kender..... Ja det skal der arbejdes på. Gode råd modtages meget gerne :-)

1 kommentar:

  1. Gode råd kan jeg jo ikke give dig :-D men beundre jeres gå på mod og livslange træning af både fysisk og ikke mindst psykisk art kan jeg/gør jeg :-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)