tirsdag den 25. december 2012

Juleaften

Danny havde en skøn 24 december. Om formiddagen var  vi en god time på stranden, hvor han fik lov til at løbe frit omkring. Han legede med en ældre labrador han helt uden problemer. I det hele taget har vi, 7 - 9 - 13 ikke haft problemer med fremmede hanhunde. Da vi kom hjem fik han et godt måltid med struds. Det var første gang han smagte det, og det var bare guf for ham. Danny er meget glad for fugl og ben fra fugl. Det er nok det, som han bedst kan lide.


Da vi andre havde spist fik han lov til, at smage lidt flæskesteg og medisterpølse. Senere da vi nåede til gaverne viste han stor interesse for en pakke. Det var hans ene julegave, som han selv så fint pakkede op. I pakken var der en grøn vanilje duftende bidelegetøj, hvor i der kunne komme guffer. Han fik også en blå kugle formede i samme serie. Begge dele kunne sættes sammen til en enhed. I Sverige har han en rød vinkel i det samme. Tanken er at han skal have det med til Sverige.

I formiddags var vi på en længere travetur, hvor jeg havde anti jagt for øje. Derfor blev turen lagt ned forbi søen, hvor jeg havde ham i en lang søgeline. Her var der ænder i massevis. Lige da Danny så dem, ville han gerne afsted, men jeg fik ham stoppet inden han nåede linen ud. Her fik han bidepølsen i belønning, og så kunne ænder ellers være ænder. Jeg har altid skulle have meget fokus på ham, når vi gik forbi tidligere. Bare den ene bide leg var nok til, at han ignorerede ænderne resten af vejen. Yeah! Fremgang på den positive måde.

1 kommentar:

  1. LUKSUS HUND :-D Struds, det tror jeg aldrig jeg har smagt, men måske jeg skulle dele et måltid med Danny næste gang vi ses :-D
    Og forkælet ved vi jo han er, HELDIGVIS :-)
    Hvor er det godt han gør fremskridt med jagten på det forbudte :-) Godt klaret begge2
    Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)