fredag den 28. december 2012

Dyrehaven

 
 Jeg havde en dag i går, hvor jeg ikke rigtig havde lyst til. at lave noget med Danny. Det er der nu ikke noget der hedder, når man har hund. Jeg satte Danny ind i bilen, og så kørte vi ellers en tur. Vi havnede til sidst ved Fortunen i Lyngby, hvor vi gik en dejlig tur i Dyrehaven. Her tog jeg Danny i den 15 meter lange søgeline, med henblik på jagt, eller retter forhindre jagt på hjorte og heste.
 


Vi fulgte stierne et stykke ad vejen rundt, men da vi ingen hjorte så, gik vi så et stykke på ridestier.
Der var væltet rigtig mange af de gamle og smukke træer, men der var også mange, hvor store grene bare var knækket af.
 
 
 
Det var lige noget der passede Danny med de grene. Han forsøgte at slæbe enorme grene, som han bakkede afsted med. Jeg bad ham dog stoppe med det, og til sidst fandt han en pæn stor kæp, som han slæbte rundt på i mere end en time.
 
 
Vi mødte slet ingen hjorte, men tilgengæld passerede vi flere heste, hvor nogen af dem var så tæt på som to meter fra knægten. Det var aldrig sket før, for han har altid skabt sig som pokker. Det gjorde han bare ikke i går. Ok, jeg havde kortet linen op, så han ikke kunne fare ud mod hestene, hvis han ønskede det, men han var ligeglad med dem. Han havde jo sin kæp og den var guld værd for ham. Kunne han så lokke mig til at lege trækkeleg, hvergang vi gik forbi en hest, så var hans dag reddet. Det kunne han naturligvis, for målet med turen blev jo, at han skal "hjernevaskes" til at ignorerer dyrene, og tager fokus på mig gennem legen. Det går faktisk rigtig godt, og der er stadig langt vej endnu, men vi er på rette vej.
 
 
Som det ses på billederne, så er linen lang og slap, hvilket fortæller mig, at han ikke vil løbe i de givende situationer her. Jo længere tid vi gik jo tættere kom han til mig, og efter to timer, hvor jeg gik og han løb frem og tilbage i linen, for at læse en masse nye aviser var han træt af nye indtryk.
Det var en meget begivenhedsrig tur for Danny, og han var stadig  meget træt, da vi kom hjem. For første gang i flere måneder sov han hele eftermiddagen. Det har han ikke gjort siden han var meget syg af colibakterier i sommer. Så jo, det blev til en rigtig dejlig tur for os begge, og det er bestemt ikke sidste gang, at vi tager i Dyrehaven - Danny og mig :)

2 kommentarer:

  1. Kan ikke lade være med at tænke på om det kun var Danny der sov hele eftermiddagen?? 2 timer i Dyrehaven lyder meget strabadserende :-)
    Hvor er det godt han han hele tiden gør så store fremskridt :-)
    Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var kun Danny der sov, men jeg var også godt træt.
      Vi ser små fremskridt daglig ved positiv træning :)

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)