lørdag den 7. september 2013

Det er hammer hammer fedt..

..... jeg kysser dig om lidt... Næ du lille Danny boy, du har fortjent kys hele tiden. Vi var for første gang i tre måneder med til træningen i PH i dag. Et er at jeg ved, at han har fået meget mere ro på sig, men noget andet er i et miljø men mange galpende hunde. Jeg havde nok forventet, at han ville køre sig op i en lidt lyserød zone. Men nej. Han tændte dog som han skulle, da vi trænede selvkontrol med bidestyr, men han forblev rolig og sikker. Det samme gjaldt ved stop manden. Her tøvede han lidt på slippet i første omgang, men så sad den der. Han udviste meget lidt stress, og derfor så træner helst, at han slap bidestyret straks han kom ind til mig. Jeg har indtil nu bedt knægten om, at dække af og få ro på inden, at jeg bad ham om at slippe. Han er kommet så meget videre, at det skal vi ikke længere. 

Herefter fik han en pause, da jeg syntes, at han stadig går lidt træt. Her blev han lagt i bur sammen med de andre galpende hunde. Danny lå bare og kiggede ud på det der skete lige så stille og rolig. Da jeg efter, at han havde hvilet sig lidt lukkede op til buret, blev han liggende og ventede på, at jeg fik sat linen på ham. Så rejste han sig og hoppede ud. Stadig med ro på. 

Efter pausen tog jeg ham med ind i materiale gården, hvor formanden stillede op som figurant for en rondering. Hverken knægten eller jeg vidste, hvor han havde gemt sig. Jeg sendte Danny afsted, hvor han lyttede til mine kommandoer således, at jeg kunne styre ham et par udslag. Der var fuld halsgivning på figuranten. Herefter fik han endnu en rondering. Denne gang fortalte figuranten, hvor han gik hen. Her var der en "gade" imellem os. Der sendte jeg knægten ud, hvor han søgte meget koncentreret  i og omkring container i den første "gade". Videre til næste"gade" med grus og maskiner, som også blev grundig gennemsøgt, og der var han jo. Danny satte sig og lavede en flot bevogtning og tog sig slet ikke af, at jeg kom. Han havde kun øje for figuranten. Yeah!

Jeg har aldrig set ham arbejde så godt og koncentreret på en rondering tidligere. Det er faktisk den øvelse, som han indtil nu har haft sværest ved. Derfor kan jeg jo kun synge højt af glæde over min elskede dreng..

Det er hammer hammer fedt, jeg kysser dig om lidt.. og kys, ros og kram det har han fortjent i lange baner..

1 kommentar:

  1. BRAVO :D FLOT KLARET :D FANTASTISK :D OSV OSV OSV
    Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)