søndag den 7. august 2011

Endnu en tand og voldsom tossestreg

Både i går og i forgårs tabte Danny en kindtand præmolar. Igen var jeg heldig, at få en til samlingen. Jeg tror efterhånden kun, det er de to øverste hjørnetænder han mangler at tabe. De blivende hjørnetænder er kommet rigtig godt frem, så jeg skal lige have fat i dyrlægen i morgen. Hvis de ikke snart løsner sig, skal de trækkes ud for ikke at ødelægge hans tandstilling.


Efter træningen i går fik de unge hvalpe lov til at lege lidt. Unger legen kom Danny galt afsted i det han bragede sidevers ind i A' et. Et A er et skråt spring. Der lød et brag og Danny stod på tre ben med det fjerde ben dinglende løst ned. Han skreg og skreg den arme dreng, så jeg troede, at han havde brækket benet, men efter noget tid satte han benet ned og støttede på det. Der var ingen tvivl om, at han havde meget ondt, så jeg kontaktede dyrlægen for at høre, hvad jeg eventuelt kunne give ham af smertestillende. Da vi senere på dagen skulle til svigersønnens fødselsdag og svendegilde lagde vi Danny i buret i bilen, hvor han kunne holde sig i ro. Da han skulle ud til natten haltede han lidt, men lettede begge ben, så smerten kunne ikke være så slem længere. Puha!!

I dag skulle vi med på et afbud på et klikker kursus med Irene Jarnved. Jeg var noget spændt på, hvordan han ville klare det. Danny var kun ude af bilen i korte perioder, så han led slet ingen overlast,da han skal holdes i ro de næste dage. Jeg synes, at det var et rigtig godt kursus, hvor vi lærte vigtigheden af den rigtige ros på det rigtige tidspunkt. Ting der er så logisk, når man får det fortalt. Danny reagerede godt på klikkeren, så det er helt sikkert noget jeg vil bruge i lydighedstræningen. Klikkeren skal kun bruges under indlæringen, hvorefter den lige som gufferne skal trappes ud i et roligt tempo.


Hjemme igen skulle Danny lige vise, at han sagtens kunne stå på hovedet. Min skøre dejlige sorte prins.

2 kommentarer:

  1. Stakkels Danny - men han HAR nu altså også meget travlt- især når han er sammen med vennerne kan jeg forestille mig. Selv om det selvfølgelig er frygteligt at han sådan kommer til skade-må det have set "sjovt" ud.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Kære Vivi, Danny er en RIGTIG dreng, der ikke holder sig tilbage, men jeg forstår godt, hvad du mener med, at det må have set sjovt ud, men det gjorde det ikke i det tilfælde. Der var ikke noget vi kunne grine af bagefter, som der tit kan være i sådanne situationer.

    Knus.

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)