lørdag den 2. februar 2013

Siden sidst


Kære venner og læsere. I har nok undret jer over, at jeg ikke har skrevet her på bloggen en god månedes tid. Sagen er, at jeg uheldigvis kom til, at hælde en kop kaffe i min to måneder gamle Mac, som så har været til reparation i hele perioden. I går sidst på dagen fik jeg den tilbage. Man er godt nok stækket på mange måder, når man ikke har sin computer. 

Der er sket meget her i den første måned i 2013, men inden vi kommer dertil, synes jeg lige, at vi skal tilbage til nytårsaftens dag. Her tog vi endnu engang til svømning. Denne gang var det lidt anderledes, da der var en journalist og fotograf fra Helsingør Dagblad til stede. Vi blev som et par andre interviewet og fotograferet. Det tog Danny med ophøjet ro, men han havde også lige svømmet små 700 meter på 15 minutter.




Det er vist ikke ukendt, at vi tager knægten med alle de steder, hvor han kan støde på nye miljøer. Da den gamle Volvo skulle synes, skulle Danny da også med. Synsmanden er en af Prebens gamle kollegaer, så Danny fik lov til at ligge i synshallen mens bilen blev undersøgt i alle ender og kanter.



Som ventet var han fuldstændig ligeglad. Min dejlige dreng er god til at slappe af.



Da bilen var synet og godkendt fik Danny lov til at udforske hele synshallen.
 


Det lille luksusdyr har fået for vane, at putte sig i vores seng, mens jeg er i bad. Når jeg kommer ind og skal finde nogle klude, ligger drengen og gør sig rigtig til. Han smelter bare mit hjerte.



Jeg syntes efterhånden, at jeg kunne støvsuge hele tiden. Det er til trods for, at knægten bliver tørret og børste hver gang han har været ude og svømme. Det er en behandling han nyder, og han skal helst sidde helt oppe på skødet eller ligge som på billederne ovenover.


Når han gør det, er han lidt svær at børste, så det gjorde jeg dagen efter. Hold da op hvor han fældede, da vi først kom i gang.


Jeg har før nævnt her på bloggen, at Danny havde problemer med andre dyr, som han mente skulle jages især katte. Med de større dyr går det rigtig godt, og mange gider han ikke engang at kigge på. Derfor tog vi en tur ud på en museumsgård, hvor han fik hilst på høns, ænder, får, kvæg og heste. Han var interesseret i dyrene vi første øjekast, men tabte hurtig interessen. Hos høns og ænderne var afstanden et par meter. Vi gik ind i indhegningen hos fårene, og kom på en afstand af fem meter af dyrene, han så dem slet ikke. Kvæget gik længere ude, mens hestene og ponyerne var hel tæt på. Heste er de af de store dyr han har haft størst problemer med. Den brune pony på billedet her fik slikket Danny på snuden. Så skal jeg eller lige love for, at han kunne trække næsen til sig. Dem skulle han i hvertifald ikke snakke med mere, og gik derefter i gang med at snuse i stedet. Han var naturligvis i line, så hvordan han ville reagere uden line vides ikke.


I dag har den stået på skov rundering. Han var på banen 3 gange, og havde sammenlagt 14 halsgivninger på 6 figuranter. Nu er han ved, at forstå at man godt kan gø af folk, som man ikke kender. Der er dog stadig meget tydeligt, at dem som han kender får en mere sikker halsgivning. På enkelte ryger enden i jorden små to meter før, hvorefter han kure resten af vejen og han galper. Vi har stadig et stykke vej før jeg er tilfreds, da han skanner mig ind imellem, hvor det er figuranten han skal holde fokus på. Også her er det blevet meget bedre. 
Ved spisetid fik han en halv times lineføring, hvor han er ved at lære at gå direkte og lige baglæns, når jeg bakker. Her er han også ved at forstå pointen.
Vi har stadig meget, at arbejde på men hvad betyder det, når det er noget knægten og jeg kan lide. Jeg må dog indrømme, at jeg glæder mig til lidt varmere vejr :)


1 kommentar:

  1. Rigtig hjertelig velkommen tilbage :-) Og så er i blevet berømte og kommet i avisen ser jeg,tillykke med det:-)Gode billeder fra synshallen. Det kommer vist ikke bag på nogen af os der følger med i jeres gøren og laden at han klarede opholdet der til ug med kryds og slange. Jeg kan slet ikke mindes nogen udfordring han stejlede over - han har en fantastisk psyke og han/I er kommet så langt siden du sidst har skrevet her på bloggen:-)
    Knus Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)