lørdag den 20. april 2013

Bestået


Danny bestod i dag Færdselsprøven med glans. Egentlig havde jeg nok ikke forventet det, da han og jeg lige måtte have en kammeratlig samtale i morges på vores lufte tur. Desuden virkede han ikke rigtig som om han havde lyst til, at komme med ud og kører. Ikke fordi han ikke ville i bilen, men han virkede træt. 
Efter morgenkaffen i klubben fik vi vores start nummer. Danny og jeg skulle starte som nummer fem ud af syv hunde. 
Vi kom i gang, og Danny skulle gå lydigheden først, mens en anden hund skulle langtids afdække. Først var der lineføring med gruppe, derefter fri ved fod. Begge dele var der ingen anmærkninger. Han var energisk  og meget opmærksom. Som dommeren sagde, der selv træner i PH, så var han en rigtig lækker dreng og tydeligvis en PH hund. Så var der sit og dæk. I sit øvelsen gik han et lille skridt med, men stoppe så. I dæk kom han ikke helt ned på albuerne, og lå på spring. I indkaldet stoppede han en halv meter før og kastede bagparten rundt i grundstillingen. Så var det hans tur til langtids afdækning. Der kravlede han desværre nogle skridt i to omgange. ØV!! Det gør han ikke ellers. Alt i alt en flot lydighed.


Da lydighedsdelen var overstået og en enkel var sorteret fra, skulle vi op i byen. Vi kørte op på en stor parkeringsplads, hvor en del af øvelserne skulle foregå. Her var det øvelserne med cykel, løbere, gruppe og en standsende bil der spurgte om vej. Selve øvelserne havde knægten ingen problemer med, men det at stå stille og vente er ikke lige hans nummer. Han begyndte og gø lidt utålmodig, men kunne sagtens dækkes af og få ro på. 
De afsluttende øvelser skulle foregå på Hillerød station. På vej derop skulle vi gå rundt i et fodgængerfelt, hvor hundene kom til, at passere hinanden. Knægten var ligeglad,  han ville bare arbejde. På stationen skulle hundene bindes af. Nu blev det spændende med Danny. Da han jo er blevet overfaldet fire gange inden han blev to år, har han stadig problemer med meget få hunde, og det er særlig små hunde. Han blev bundet af, og jeg gik i skjul. En ældre schæfer tæve gik roligt forbi, og jeg hørte intet fra knægten. Så blev vi kaldt tilbage, og prøven var færdig. Jeg synes selv, at det var gået over alt forventning, i forhold til det han lagde ud med på morgen lufte turen.
På vej tilbage gik han sammen med de store hanner, og ved parkeringspladsen blev vi lignet op med hundene i grundstilling. Så blev vi hundefører beordret i sit, og der blev taget gruppebilleder. Herefter kom dommer til hver enkelte og gav hånd med tillykke du har bestået. Yeah!! 

Skide godt min dreng. Du har i den grad overrasket i dag <3

1 kommentar:

  1. Kære kære Danny :)
    Kæmpe stort tillykke med det flotte resultat :D
    og hvor ser du bare godt ud med din fine medalje på :D OK du ser også skide godt ud uden medalje:D
    synes nu også jeg kan se en godt træt og meget brugt hund i det blik du sender til kameraet :)
    K.H. Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)