mandag den 1. april 2013

Rondering på død genstand

Knægten stormer frem med kæmpe skridt i øjeblikket.  I perioden op til rykket, har jeg nogen gange været ved, at rive hårene af i fortvivlelse. Der var af og til skideballer i luften til mig, og hunden fattede ikke en skid. Jeg har stået med følelsen af, at det er lige meget, hvad jeg gjorde, så var der ikke noget, der var godt nok. Tit har jeg fået af vide, at jeg ikke er hård nok over for Danny, men hvorfor være hård, når tid, tålmodighed og modenhed viser sig at give resultater? Nogen siger endda, at det giver bedre resultater. Jeg har set det før, og ser det nu med ronderingen.


Egentlig ville jeg have været på spor i dag, men det blev for sent, da det skulle have noget alder. I stedet  tog jeg en tur ud i PH, hvor knægten lavede alletiders flotte rondering. Jeg lod ham sidde i bilen, mens jeg lagde banen, så han havde absolut ingen mulighed for, at se, hvad jeg lavede. Jeg ville prøve med en død genstand, og det blev boldkanonen. Danny har ikke set boldkanonen i flere måneder.
Jeg startede med, at trampe området rigtig godt igennem, så han ikke kunne følge spor. Kanonen blev sat i en plastikpose ude for enden af banen.
Så hentede jeg drengen i bilen, og vi gik noget lineføring. Lavede lidt sit, dæk, indkald og legede. Efter  15 20 minuter tog jeg ham ind på ronderingsbanen. Han lavede fire flotte udslag, hvor han søgte rigtig godt. Til sidst fandt han genstanden og satte straks i gang med halsgivningen. Yes yes yes!! Han har aldrig gøet af en død genstand mens jeg var på så lang afstand. Nu tror jeg, at knægten har fattet, hvad det går ud på.

Efter ros, belønning og masser af leg valgte jeg, at lave nogle korte fremadsendelser, som også gik godt. En af dem kom denne lille video ud af. Forrige lørdag fattede han ikke ordet rondér, og nu....

Jeg har i dag haft sms kontakt til min dyrlæge, angående hans såkaldte lille fedt knude, som jeg viste i går. Hun synes heller ikke, at det ser rigtig ud, så jeg skal have bestilt en tid i morgen, så må vi se. Men jeg kan ikke lide det, som jeg ser..

1 kommentar:

  1. Helt ærlig Katy :) At være HÅRD overfor knægten strider jo mod ALT hvad du tror på:) og din tålmodighed og antihårde tilgang er nu blevet belønnet til fulde :D Hjertelig tillykke med det:)
    Krydser fingre for et positivt dyrlægebesøg.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)