søndag den 7. april 2013

Træningsweekend

Puha, vi er godt trætte begge to. Det har været to dejlige træningsdage, hvor vi i går var i PH. Fire en halv time næsten uden pause. Det tog på mig, så der blev lavet et par fører fejl, men for pokker den knægt. Han kan bare det der. Først to en halv time med lydighed, rondering og fremadsendelser blandt andet på to nye figuranter. Da Danny var lagt i bilen, og jeg lige havde slugt en halv flaske vand, gik det ud på fremmed spor i modvind. Her tog jeg ikke højde for min kropsholdning i opstarten, så jeg fik drejet kroppen en anelse bagud. (Dårlig signal til drengen) Han fandt dog sporet, da vi trak lidt tilbage i porten, og så gik det ellers derud af. Han havde som de andre hunde lidt knas på bakken, hvor vinden lavede turbolens. Tilbage i klubben nåede jeg kun lige akkurat, at sluge endnu en halv flaske vand, da vi skulle på stop. Nu var jeg altså blevet temmelig træt. Det er min forbandede sygdom, der i perioder ikke kan holde til alle de timers træning. Men Danny blev sendt ud på stop, som han gjorde fint både med stokkeslag og skud. Igen var det mig der lavede fejl, ved ikke at gå i dækning og jeg magtede ikke indtransporten, så han trak som en gal efter figuranten. Vi skal helt klart have arbejdet mere på, at gå i dækning og indtransporten, så den bare sidder der i søvne. Iøvrigt er bidearbejde noget der får knægten helt op og ringe, selvom han har fået en meget bedre selvkontrol. Men jeg skal være med, og det var jeg ikke i går. Efter stoppet skulle vi igen på rondering på byggepladsen, men der sagde jeg fra, for både knægten og jeg var færdige. 

I dag stod den så på social og hyggetræning på familieholdet i kreds 5. Her viste Danny sig, som en hel ny hund. Han var ligeglad med de andre hunde, og gik en meget fin lineføring ud og ind mellem de andre hunde og fører. Selv hunde der gjorde udfald mod ham ignorerede han. Derudover blev der trænet sit, dæk med indkald af en hund ad gangen i hurtig tempo. Det klarede han også til ug kryds og bolle med en fornyet ro på sig. 
Efter pausen skulle vi lave noget feltsøg. Danny var slet ikke i tvivl om, hvor genstanden var. Men da den var lagt ned en stor gummiklods, havde han problemer med markeringen. Han er vant til, at markere genstandene mellem forbenene på sporet. Desuden er han meget længere oppe i klasserne end de øvrige på holdet, med det gør ikke den sociale del mindre sjov. Da alle havde været i gennem, bad jeg om at få banen igen. Her tog jeg genstandene op ad gummiklodserne og lagde dem på jorden. Satte knægten i gang og så så alle de flotte markeringer, som han normalt laver på sporet. 
Efter folk var taget hjem, fik jeg lige en fremadsendelse på endnu en fremmede figurant. Jeg behøver vist ikke sige, at han havde en flot og vedvarende halsgivning. Figuranten belønnede ham, og så var det tid til at slappe af. 

Hjemme igen fik han et godt måltid hest og til dessert en lammeben. Hvad der derefter skete fortæller billederne vist.



I morgen hedder der fridag, for jeg mener ikke, at man skal overdrive træningen. Vi trasker formentlig en tur i skoven. Og i morgen aften skal vi igen på uddannelse. Det er ikke noget der trætter knægten, men vi glæder os til at lære mere :)

1 kommentar:

  1. Hold da helt K... Jeg bliver træt og får åndenød af bare at læse en beretning som denne:)men hvor det fantastisk som i kan begge to:)
    Kan ikke lade være med at tænke den forbudte tanke her :( Tænk hvad i kunne drive det til hvis ikke den skide ménière var der til at spænde ben.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)