tirsdag den 30. april 2013

Bil og træning

Så fik vi den nye Skod A hjem. Det er faktisk en rigtig fin bil.


Da vi vil bruge den, når vi skal til Sverige og på langtur, skal der naturligvis også være et bur i bilen. Vi var så heldig, at finde et fint brugt bur i den blå avis til en billig penge. Buret var specielt lavet af Hakon til en Audi. Men men Danny er bestemt ikke begejstret for at komme ind i buret :(


For ikke at ridse kofangeren købte vi et beskyttelse, lige som vi har i min lille Ford hundebil.


Blød skal prinsen selvfølge også ligge, så han fik et nyt tæppe.

I lørdags var vi igen til træning, hvor det stod på rondering hele dagen. Han fik rykket sig godt, og er nu kommet i gang med halsgivning uden synlig belønning af figuranten. Han bliver nu belønnet af mig bag figuranten, og det lader til at han begynder og forstå, hvad øvelsen går ud på. Et er sikkert, han har stået stille for længe på samme trin, og er hunden først låst fast, så er det svært, at få ham i gang igen. Det er ved, at lykkedes nu.

I formiddags tog vi op i Brugshundeklubben, hvor jeg har taget mere fat i lydighedsdelen. Preben har tidligere ikke kunne være i nærheden af os, når vi trænede lydighed. Jeg har derfor valgt, at starte helt forfra med klikker og Preben indenfor rækkevidde. Her bliver der stadig mere fast fokus på mig, selv om Preben hopper rundt og skaber sig fjollet.

Udover lydighed fik Danny nogle få spring. Det træner vi absolut på et minimum af hensyn til hans hofter. Her har han også forstået, at når der bliver sagt spring forgår det over springet og ikke udenom.




Til slut blev Danny sat på et par speedstop med medløb. Han har haft lidt svært ved, at sætte af på det rigtige tidspunkt og korrigere bidet. Også her går det meget bedre, selv på farmand.



Som det allersidste gik vi tilbage til bilen med side transport. Her mangler han stadig noget selvkontrol og lydighed. Han vil gerne have fat i ærmet, men ved hjælp af mange opstandsninger med belønninger, er det begyndt at trænge ind i hovedet på ham. Lydighed i forbindelse med forsvarsarbejde, har altid været det sværeste for Danny, da han koger af iver. For mig er det vigtig, at han stadig får det i målrette bider, som han kan håndtere.




1 kommentar:

  1. DIN bil???? Du har da gjort det meget klart at det er den s... forkælede :-D Dannys hundeprut :-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)