fredag den 21. juni 2013

Hundeejeruddannelsen og søen

Sent i aftes dumpede der en mail med ca 160 billeder ind fra afslutningen på hundeejeruddannelsen. Når man får sådan en mængde billeder, så kan det altså være svært, at vælge nogle få ud.

Danny har som sagt prøvet rigtig meget i sit korte liv. Derfor er han ikke sådan lige at skræmme. Han prøver og gøre det, som han bliver bedt om, og er meget kontakt søgende. Han tager hele tiden øjenkontakt :)


Selv om mange ikke bryder sig om, at hunden springer op, så har de godt af, at strække sig igennem på en anden måde end den, som de gør, når de står på jorden.


Danny kon op på bolden både på den lange og den brede led.


Der var også tid til lidt hygge kæl på græsset i øjenhøjde.

Vi skulle hver især lave en lille opvisning, og jeg havde valgt, at Danny først skulle bakke, hvorefter han skulle bukke for publikum. Det første kan jeg bruge i han træning.

I formiddags var vi en tur i skoven sammen med Jack. Det er over en måned siden sidst de har været sammen. De skulle lige have en lille styrkeprøve til at starte med. Det gik lidt voldsom for sig set med menneskets øjne, men der er tilsyneladende ingen, der havde fået skammer. Efter deres lille kamp løb de og legede som de plejer.


I eftermiddags gik vi endnu en tur.. Det var rigtig varmt, og straks vi nåede ned til søen sprang knægten og Lexi ud i vandet. Lexi er en tæve :)



 Danny fandt et brændestykke, som han legede med i søen. Ikke nok med det, den skulle også med hjem til pladsen.


1 kommentar:

  1. Det kan da godt være det er godt for hundene at strække ud ved at hoppe op, men det kan jo godt være vanskeligt for os uøvede at stå fast når der kommer sådan en kæmpe springende for at sige goddag :D Dejlige billeder og historie fra alle jeres oplevelser. Hver gang jeg læser om Dannys vilde/naturlige hundelege frydes jeg over at det er i Sverige han får afløb for sin naturlige hundeadfærd :)
    K.H.Vivi
    P.S. Det er godt nok en masse forandringer der er sket her på bloggen - må lige have lidt bedre tid til at sætte mig ind i og læse det igennem :)

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)