fredag den 7. juni 2013

Skovtur med træning

I går var knægten og jeg taget til Hillerød. Vi havde aftalt med to klubkammerater, at vi skulle i skoven og rondere. Den ene havde knægten ikke ronderet på tidligere, så jeg var spændt på, om han ville blive hos figuranten. Det gjorde han og sikke en bevogtning. Vi kørte på skift mellem os som figurant og med hundene. På den sidste rondering som Danny fik, bad jeg figuranten om at sætte sig ned. Det kan nemlig godt give hunden et andet billede. Danny var som forventet lidt mere ligeglad overfor det, men figuranten rykkede sig en smule, og så kunne han holde Danny i gang til jeg nåede frem. Tak for hjælpen drenge :)

Det er ingen hemmelighed, at Cora sagen fylder meget hos mig, da jeg ikke fatter meningen med den danske hundelov. Jeg er meget imod selvtægt, men i det her tilfælde, som med lille Thor og Thor sagen, hvor man vil slå hunde ihjel blot for at have en normal hundeadfærd, kan og vil jeg simpelthen ikke acceptere. 

Jeg har derfor siddet ved min pc'er en del af formiddagen, og kom lidt sent i gang. Det skulle naturligvis ikke gå udover knægten, at Cora sagen fylder hos mig, så vi tog over i skoven. Her blev det en blanding af skovtur og træning. Vi lagde ud med, at læse dagens avis. Så smed jeg nogle bidepølser ud forskellige steder i skoven. Herefter gik vi tur og kom så tilbage, hvor jeg lod ham søge pølserne op. Målet med denne øvelse var, at han skulle markér på genstanden. Han gør det fint på spor, men den svæver lidt i felt/gerningssted.


Herefter gik vi videre i skoven. Det er en skov med rigtig meget vildt, og hvor hundene SKAL være i snor. Det er meget sjælden, at vi møder folk her i skoven, hvilket jeg nyder. Da knægten skal være i snor, får han en 10 meter line på. Det er yderst sjælden, at han bruger alle 10 meter line. 


Nu kan jeg ikke bare gå tur i skoven uden, at Danny bliver med balance på træstammer og sten samt mange andre skøre ting. Jo han nyder vores ture i skoven. Om det så bare er en halv time eller to timer som i dag, er det samme for ham :)


Vi har fået lov til, at låne en robåd i Sverige, så Danny kan komme med ud og svømme. Han elsker bare vand. For ikke at han skal ligge forkert i vandet, når vi snakker svømning, har vi fundet Nambas gamle redningsvest frem. Øj øj hun var godt noget større en den bette dreng her. Danny vil kun få vesten på, når vi sejler ud. Er det bare til leg og pjat fra bredden, hvor han henter en pind olign., skal han ikke have den på.


Lige nu hvor jeg sidder og skriver, ligger knægten lige midt i solen. Hans pels er nærmest rødbrun, som han ligger og snorker.. og han drømmer sikkert om svalende svømmeture... 
Åh hvor jeg dog bare elsker den dreng <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)