tirsdag den 18. juni 2013

Miljøtræning i den tidlige hvalpetid giver pote

I går var det sidste dag på hundeejeruddannelsen. Det har været nogle hyggelige måneder, hvor Danny blev udsat for en del. Det meste var kendt for ham, men noget var også nyt. Modsat de andre hunde på holdet, så tøvede han slet ikke, da han blev udsat for en pilates bold. Første gang jeg bad knægten hoppe op, havde han ikke balancen, men så lykkedes det ham noget rystende, at komme op og side. Efter tre fire gange, kunne vi lave sit og dæk uden han skulle ned først. 
Danny har prøvet rigtig mange ting lige siden han var helt lille. Han er derfor nem og lokke til forskellige forsøg, som er unaturligt for en hund.

Jeg har fået lovning på flere billeder, som vil blive lagt ud senere.

Foto. Irene Jarnved.
 I dag gik vi bare ned på marken, hvor vi lavede et par gerningssteder.  Han forstår mere og mere, hvad opgaven går ud på. Inden vi var færdige, havde knægten fundet 17 genstande af fler omgange. Han er nu kommet så langt, at han står ved genstanden, men mangler stadig en selvstændig markering. Det hjælper jeg ham med, og så leger vi med hver eneste genstand for, at det skal være sjovt for ham. 
Da knægten blev lidt træt lå vi bare og hygge kælede i græsset, hvor vi også trak lidt bidepølse. Det er dejligt, at han har fået så meget ro på sig, at han ikke skal tonse rundt hele tiden. Det gælder både med og uden belønning. 


Min smukke prins <3

1 kommentar:

  1. Selvfølgelig klare Danny pilates bolden :) han stoler 100% på sin mor:) og jeg kan kun huske én gang hvor du fortalte at han tøvede en lille smule og det var vist da han skulle gå op af vindeltrapperistetrinnene :D (ved ikke hvad sådan en hedder :D )

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)