søndag den 22. januar 2012

Den første sne

Det var sjovt, at se Dannys reaktion, da han trådte ud i den første sne. Det var lige som om, han ikke rigtig vidste, hvad han skulle bruge det til. Han gik lidt tøvende frem og kiggede så op på mig, hvorefter jeg sparkede til sneen. Så skal jeg ellers lige love for, at han blev tændt.


Videoen herover er meget kort, da min mobil gik tør for plads. Grrrrr..


Rino tog sneen stille og roligt, men han har jo også oplevet det en del gange før. Bare tænk på de to foregående vintre. Det var bidende koldt og tøsne, da han var ude. Inden vi nåede op til lille skoven, havde jeg lige taget en god rutsjetur på enden ned til søens bred, da der ikke bare var glat. Der var meget glat, men det generede nu ikke Rino. Han kom pænt galoperende efter mig, og skulle lige se den mærkelige stilling jeg befandt mig i. Det blev en noget våd og plørende fornemmelse på de bare rygstykker. Uf!! Jeg var lidt spændt på, hvordan han ville klare det glatte føre, efter han kollapsede i november. Han gik og løb pænt, men vi passer også hans svømmetræning en gang om ugen, og på at han ikke bliver kold, da han er en gammel dreng. Derfor har han nu overtaget Nambas gamle foret frakke. 


I øjeblikket synes jeg næsten, at jeg har fire hunde herhjemme med deres hundehår. Det er da altid noget, at de er i fæld på samme tid, så vi kan få det overstået på en gang. De bliver børste dagligt, og gamle Rino virker næste nøgen, men Danny stadig har en god pels på. Rino har lært, at nyde børstningen, hvilket er stort, når man tænker på, hvor skrækslagen han var, lige da vi havde fået ham. Danny, ja Danny er bare et fjollehoved, der har så travlt med alt muligt andet end, at stå stille. Men det er tydeligt at han more sig, selv om det tager sin tid. Har man en dreng som ham, så skal det tage sin tid. Det nytter ikke, at tvinge den aktive dreng til at stå stille. Meeeen jeg har mine kneb til, at han også kan blive smuk :-) Nå nej, det er han jo allerede, men så til at hårene bliver et sted i huset.

2 kommentarer:

  1. En tøvende Danny? hmm? ville jeg gerne have oplevet:-)hans næste reaktion lyder mere som ham:-)
    Kan forestille mig hvad Rino tænkte da han så dig på langs derude i vejret:-)Mon hun tror vi har fået ny seng her ude i kulden? hun kan tror NEJ:-) eller noget i den retning:-)
    Ja hvem skulle have troet at Rino ville komme så langt,at han er kommet til at nyde at blive sorgineret:-)
    Godt du lige tilføjede den sidste sætning:-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Avavavav for den rutchetur. Håber, at du ikke slog dig for voldsomt !
    Ååhh den skønne, skønne Rino. Han løber da fint med pinden nu, så han har haft stor gavn af alt det, du gør for ham :-)Gad vide om han ikke kan bære den længere, eller om han faktisk inviterer dig til at kaste med den.....Og Mambas fine dækken. Elskede Rino. Håber, at du ikke fylder dig med sne, så du får dårlig mavse ! :-)
    Ja det er sjovt at se, når de unge hunde oplever sneen første gang :-)

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)