fredag den 19. oktober 2012

AD og HD status.

Endelig kom Danny's resultat på hans albuer og hofter. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg havde ønsket et bedre resultat på hans hofter. Han fik C på den venstre hofte og D på den højre. Dermed er hans HD status D.


Til gengæld er hans albuer meget fine, og her fik han et flot 0, som er det bedste.



Når det skal være, må hunden hellere have en dårlig hofte fremfor dårlige albuer. Det skyldes at den lægger 70 til 80% af kropsvægten over på forparten. 
Jeg har to gange før haft hund med D hofter, så det i sig selv skræmmer mig ikke, da hun blev 11 år.

Hvad så nu?? Tja.... Umiddelbart vil jeg sige, at han skal fortsætte som hidtil, men jeg har da leget med tanken om, at han skulle noget helt andet, hvis han fik så dårlig en status. Nemlig Rally. Rally er ikke så hårdt som brugstræning, men knægten elsker bare at fange "forbryder" Desuden har jeg flere gange fået af vide, at Danny er for lydig, hvilke vil være et kæmpe plus i Rally. Rally er lydighed på højt plan med vendinger, dæk, slalom og mange andre lydighedsøvelser. 

Hvad siger I?? Skal han fortsætte eller skifte spor??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)