torsdag den 11. oktober 2012

C Træning.

Danny og jeg er netop kommet hjem fra træning i schæferhundeklubben. Når vi træner i schæferhundeklubben er det fordi, at de har en del socialtræning, som har været rigtig godt for Danny.

I dag lod jeg ham få et bid i klubben, da vi deltager i klubmesterskabet i PH på lørdag. Jeg fik fortalt figuranten, hvordan vi gør i PH, så det gjorde han. Da han løb frem fra det mørke skjul og kom Danny truende i møde fór Danny frem, men da figuranten begyndte, at råbe meget voldsom af ham, vendte Danny omkring og løb halvvejs tilbage. Han overvandt dog frygten og satte efter figuranten, hvor han bed sig fast i ærmet. Her fik han to meget hårde stokkeslag, som ikke generede ham. Herefter vandt han glad og stolt ærmet, som han kom hen med til mig.
Da han bakkede første gang, gentog vi forløbet engang til. Desværre med samme resultat. Han bakkede da der blev råbt meget kraftig af ham.

Vi snakkede lidt frem og tilbage, og blev så enig om, at prøve en anden figurant. Her gik det rigtig godt, men det er også en figurant han har været på tidligere med succes.

Da der var flere nye ting, som han ikke havde været udsat for, nemlig at bid i mørke, skygger og råben, samtidig med, at han er i den tredje kritiske fase, mente figuranten, at han bare skal have tid og træning under de forhold. Desuden fik jeg af vide, at mange hunde laver samme nummer med at trække sig, men også at en del af de hunde ikke går frem igen, som Danny gjorde.

Preben mente måske nok, at han bakkede fordi han får for meget kærlighed og omsorg i det daglige. Her vil jeg mene, at kærlighed kun skaber bånd, fældesskab og tryghed. Det andet handler om drifter og selvtillid???

I skrivende stund har knægten fået et godt måltid mad, og ligger nu for mine fødder og snorker. Åh hvor jeg dog elsker ham min skønne dreng.

1 kommentar:

  1. Må indrømme at min første tanke også var: mors "lille" kælegris :-D men da jeg så læste at Danny igen "tog kampen op med forbryderen" lige bagefter så ændrede jeg straks mening:-) han skal nok komme efter det:-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)