torsdag den 2. maj 2013

Hængebroen og på Nässet

Danny og jeg har været i dag været på tur med Tante Vivi, der ofte underskriver sig som Vivi i kommentarerne. Her er, hvad hun skrev:

Jeg mødte Danny første gang et par dage efter Katy og Preben havde hentet ham på kennelen, og jeg har ALDRIG oplevet ham være utryg eller bange for noget af alt det miljøtræning eller andet, som de udsætter ham for han stoler 100 % på sine mennesker og har et gåpåmod der overgår alt hvad jeg nogensinde har set.

I dag tog vi med vores venner på tur i skoven. Danny skulle have lidt miljøtræning på en hængebro m. m. Vi parkerede bilen og på vej til hængebroen fik Danny en hel del opgaver som han selvfølgelig klarede til ug med kryds og slange. 





 Videoen er optaget og redigeret af Katy.


 Jeg har ikke meget forstand på hunde, men det var tydeligt at se HVOR opsat Danny var for at gøre sin mor glad og tilfreds, og hvor lykkelig han var for den megen ros han selvfølgelig fik for han er fantastisk. Jeg ved egentlig ikke, om han i det hele taget opdagede at han kom ud på en hængebro. for han fes bare over til sin far som var gået først. Han fik ros og så gik det ellers bare i fuld firspring tilbage til mor, der ikke var helt så hurtig  og så tilbage til far. Sådan løb han bare frem og tilbage i nogen tid. Nu er det jo Danny og selvfølgelig var der ingen problemer.

Da vi kom tilbage til bilen bestemte Katy og jeg os for at gå tilbage til Campingpladsen gennem skoven. Det er vist nok en tur på 5 - 6 km, som dog viste sig at blive næsten dobbelt så lang, da vi ikke rigtig holdt øje med hvor vi gik. Vi fulgte bare stierne, snakkede løs og nød udsigten. Vi så på Danny og nød, at se den glæde der lyste ud af ham, når han støvede rundt i skovbunden og fandt dejlige dufte 






  Han stæsede ned af skrænterne og kastede sig ud i vandet, hvor han hoppede rundt og morede sig kosteligt for derefter at stæse op af skrænten og give os et mindre brusebad. 



 Turen endte vist med at blive dobbelt så lang, men hvad gør det når man hygger sig og det gjorde vi helt sikkert alle 3. Lige udenfor skoven passerede vi et hus med en meget vred schæferhund, 


 Danny startede med at ignorere den, men der altså grænser for hans tålmodighed og til sidst fik den anden schæfer altså læst og påskrevet, hvad jeg godt kunne forstå, men da Danny skal lære at ignorere den slags så valgte Katy at gå tilbage og tage turen en gang til.
På det sidste stykke vej hjem gjorde vi holdt på en bænk og straks Katy satte sig hoppede drengen på skødet af sin mor og gav hende et stort kram som om han ville sige tak for en dejlig tur. 



Knægten og jeg siger mange tak for indlægget Vivi. Vi håber også, at læserne synes om en anden version af Danny end den som jeg kommer med. Tak!

 

2 kommentarer:

  1. Det er da mig der skal takke :-)Det var en dejlig tur og en fantastisk mulighed for mig til at se og forstå noget af alt det du snakker om når du fortæller om miljøtræning, lineføring osv.
    K.H. Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Vivi, det var bestemt en dejlig tur for os alle tre <3

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)