torsdag den 9. maj 2013

Nogle stille dage

Siden sidst er der ikke sket så meget, men vi var da til familiehundetræning i søndags. Jeg bruger denne træning som social træning til Danny. Jeg er lidt spændt på hvor længe vi kan fortsætte der, da han ganske enkelt er for dygtig til holdet. Han er den hund der har rykket sig allermest, men vi er heller ikke kommet sovende til tingene. Træningen er delt op i to afsnit, hvor første del er den sociale del med lineføring, indkald, gruppe, dæk, stå og sit. Anden del var feltsøg, som vi ikke har trænet så meget endnu. Han fandt dog genstandende, men rendte desværre videre i stedet for at markere dem. Her har vi noget, at arbejde på.

Mandag stod den på spor i med- og modvind, samt lydighed, hvor jeg igen har taget apporten op. Vi har slet ikke rørt apporten i et godt stykke tid, hvilket godt kunne ses. Han kom dog hurtig efter det igen. Det er helt klart noget vi liiige skal have lidt mere fat i.



Tirsdag var en fridag, hvor det kun var travetur.

Onsdag stod den på et længere spor, som havde ligget en time. Som noget nyt prøvede jeg, at lægge sporet som et lyn og et knæk. Han gik godt derud af, og man kunne tydelig se på ham, at han ikke er vandt til så skarpe knæk. Han lavede et par pæne overløb, men fandt selv tilbage til sporet, hvilket jeg var tilfreds med.

I dag torsdag kørte vi til Munkholm og gik en dejlig tur i skoven ved fjorden. I morgen kommer den igen til, at stå på spor. Desuden skal vi på rondering i blandt andet et maskinehus, hvilket vi ikke har prøvet før. Desuden bliver der rondering omkring skov og sø på privat grund og med ny figurant. Ih vi glæder os allerede :)

Alle dage har han været med i haven, hvor han først følger meget med i, hvad der sker og siden hen ligger sig op på terrassen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)