onsdag den 22. maj 2013

Rolige dage uden det store


Som beskrevet i forrige indlæg, så har vi haft et par rigtige varme dage i Sverige. Ingen gider rigtig noget, når termometeret står på 30 grader - heller ikke knægten. Derfor gik der endnu en dag med badning. Åh hvor han nød det. Som det ses på billedet herunder, så kan han godt lade ænderne være.



I mandags var det blevet lidt køligere, så vi tog på tur til blandt andet Kristiansstad, hvor vi gik en tur gennem byen. Det er bestemt ikke noget der passer knægten det der med to skridt frem og et tilbage. 
På veje hjem tog vi lige turen omkring Mörrum, hvor vi så Laksenshus.  Jeg har været der for noget der ligner 35 år siden, men husker det som et dejlig sted. Også her kom Danny ud og gå en pæn tur. Han var hel og aldeles upåvirket af det fossende og larmende vand. Her var der mulighed for en del miljøtrøning, med blandt andet balancebom og fugle der nærmest fløj ret igennem munden på ham.
Nøj han var træt da vi kom hjem :)


Vi kom tilbage til Danmark i går i noget ikke særlig opmuntrende vejr. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af, om jeg ville træne eller gå tur. Det blev til, at vi gik ned til søen, hvor vi møde fire hunde, hvoraf den ene var en lille terrier af den type, der bed ham, da han var mindre. Danny så dem slet ikke. Det er dejlig, at der nu efterhånden går noget tid imellem, at han flegner ud på andre hunde.
På turen gik vi og trænede med dæk, stå, sit, indkald og apport. Jeg har før sagt, at jeg bruger mange slags mijøer, når jeg træner min dreng. I min verden dur det ikke kun på træningspladsen. 

I dag var vi lige et smut ude på fremmedspor. Han gik knivskrapt, men rendte desværre over en lille bold i noget kunststof. Ok det er også et materiale, som han ikke kender. 
Mens vi ventede på sporet blev han sat på nogle korte fremadsendelser på fremmed figurant. Synes han havde nogle flotte bevogtninger, lige bortset fra den første, hvor han scannede mig, ellers var jeg tilfreds med ham..

Og så til noget helt andet. Jeg skrev scannede. I dag var jeg med min datter til scanning, da hun er 12 uger henne - ja, Preben og jeg skal være bedsteforældre omkring 1. december. De bliver sjovt, at se, hvordan Danny vil tage det. Personlig forventer jeg ingen problemer, men vi vil dog introducere ham gradvis med et stykke stof der dufter af baby til at starte med osv. Jeg glemmer aldrig de blik, som vi fik, da jeg ventede datteren her for 22 år siden af de hunde, som vi havde på det tidspunkt. Det sagde nærmest: Du kan godt aflevere den unge, hvor du har fået den fra!! De blev de bedste venner i mange år. Håber at det også vil ske med Spiren og knægten her.. <3

3 kommentarer:

  1. Selvfølgelig bliver der ikke problemer med Danny og den nye 2 benede Bæk, han er alt for velafbalanceret til at det skulle ske :)Hvis der skulle blive noget i den retning tror jeg at han passer så meget på miniBæk at man bliver nøje overvåget når man sidder med ham/hende? men nej jeg tror det bliver som det du har opdraget ham til :) han snuser lidt til ham/hende og så ignorere han Ham/hende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu bliver det nok en lille Rasmussen vi får :)

      Slet
  2. Fint nok med mig :D
    Jeg/vi glæder os bare :D til at hilse den lille ny velkommen

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)