søndag den 17. juli 2011

Spor i Politihundeforeningen

Som jeg skrev i forgårs, så ville jeg ikke gå for lange spor med Danny. De ord må jeg æde i mig igen, da vi i går gik spor for første gang i PH. Først gemte vi os for hundene, som skulle finde os. Det gik let og hurtig. Derefter blev der lagt et slæbespor ud. Til slæbesporet blev anvendt en bidepølse, som alle hvalpe var vilde med. Ja, de andre hvalpe har trænet lidt bidearbejde men ikke Danny. Vi gik på en lang række efter en nærmere angivet rute. Alle tre hvalpe gik forest på skift, og dermed førte an i sporet. Sporlæggeren gik ud og gemte sig i mosen, hvorefter hvalpene en efter en fandt hende. Inden vi så os om, havde vi gået et spor på 2 kilometer, og med os hjem havde vi tre trætte hvalpe, og tre meget tørstige hundefører. Jeg behøver vist ikke at fortælle, hvordan hvalpene så ud og lugtede da vi kom tilbage efter de havde været i vandhullerne. Efterfølgende blev vi af en af politiets trænere, der er tilknyttet klubben, orienteret om at alle hvalpe havde klaret sig rigtig godt ude i marken. Jo, man bliver lidt høj, når det bare kører derud af ;-)


Hvad mon han har fundet her?
Selv om Danny ikke har skiftet sine hjørnetænder, som er det der fortæller, om hunden er psykisk moden for arbejdet, så er han bare SÅ klar til sporet, og han går lige på med krum hals. Danny elsker bare at arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)