søndag den 24. marts 2013

En meget træt hund

Knægten og jeg tog hjem fra Sverige i fredags for, at vi kunne komme til træning i går. Da vi skulle køre i går morges, ville Danny bare ikke med i bilen, hvilket var noget unormalt. Da jeg intet kunne se på ham tog jeg ham og guidede ham hen og op i bilen. Da vi kom ud til klubben og vi skulle i gang virkede han ikke særlig interesseret, men han blev det, da vi skulle lave bidearbejde. Vi startede med selv kontrol, mens den forrige hund var på banen. Det gik også ok, men da vi gik de sidste ti meter ud til starten smuttede det. ØV!! Nå, men han faldt dog ned igen, og jeg tog linen af ham, dækkede ham af. Figuranten gik ud på plads og så gik starten. Danny fløj af sted og bed sig flot fast i ærmet. Slap ved passiv og lavede flotte bevogtninger. Da han fik ærmet, løb han af sted med det, men jeg kunne dog kalde ham til mig. Træner Kurt sagde, at han lavede et rigtig flot stykke arbejde, men han stresser. Herefter fik han en kort pause.

Så blev jeg bedt om, at gå ind ved siden af og lave en rondering, men med kommandoen stop manden, uden at han kunne se figuranten. Den kommando fik han, fordi han til tider har lidt svært ved, at slippe mig. Det gik også rigtig fint med halsgivning. Da vi skulle lave den næste knækkede filmen, og han var mildest talt uinterresseret. Træner Kurt kom ind og sagde, at Danny lignede en der i den grad havde fået prygl, men han sagde også, at han godt vidste, at det var det eneste, som han aldrig have fået. Da han endelig lang om længe lavede en rimelig fremadsendelse stoppede jeg træningen. Knægten var træt - meget træt. Mon det var fordi han var træt, at det gik så galt?? Jeg vælger, at tro det. Kurt syntes som sagt, at han stresser under træningen, og han har meget svært ved, at tro, når jeg fortæller ham, at han er meget afslappet herhjemme.

Hjemme fik han lidt og spise, hvorefter han gik omkuld. Hele dagen i dag har han også været træt, og vi har kun været på tisseture. Her sidst på eftermiddagen kom han og ville lege igen. Så jeg tror, at hele ugens træning med meget selv kontrol har tæret på det bette pus. Samtidig har jeg også opdaget, at hans såkaldte lille fedt knude, som han har øverst på ryggen er øm, Det virker som om, at det slet ikke er en fedtknude, men et eller andet, som han har stukket sig på, der er blevet indkapslet. Han reagerer kraftig, når man rører ved den. Den er på størrelse med en ært, og er det en eventuel infektion, så kan jeg godt forstå, at han er så træt. Må lige have fat i dyrlægen i morgen tidligt, bare for en sikkerhedsskyld.    

Billedet er fra klubben i Sverige, hvor klubhuset og en fjerde del af træningsarealerne ses. Hunden er Jack, der skulle prøve bidearbejde igen uden succes.

3 kommentarer:

  1. Dejligt med en dreng der forstår at sige fra :-)
    og en mor der er så opmærksom :-)
    Hvad sagde Kristine om Dannys knude?
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Vi skal se tiden an med knuden, Vivi. Dyrlægen tror fortsat, at det er en talg knude, selv om de ikke plejer, at være ømme. Vi tager ind og besøger dyrlægen på et tidspunkt. Så må hun lige kigge på den. Schæfere er kendt for at få fedt knuder :) Det havde både Rino og Namba også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja kan godt huske de også havde knuder, men man kan jo ikke lide det det. Ved også at du altid er meget opmærksom på alt.

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)