torsdag den 28. marts 2013

Glad for at komme i gang igen

Knægten har haft godt af et par dages trænings pause. Siden i går han han virket meget ivrig for, at få lov til at træne igen. 
I formiddags prøvede vi igen med en lille rondering på skansen før påske campisterne ankom. Harry gik op og gemte sig i en kløft lidt oppe i et træ. Nedenfor træet lå der væltede grene, som gjorde forholdene lidt besværligt, at komme helt ind til træet. Danny fór frem, og kom i gang med halsgivningen, som om intet var hændt. Har forsøgte at komme tæt på ved at gå rundt om træet, men lige besværligt var det.
Vi gjorde endnu en fremadsendelse på kort afstand. Denne gang løb han også frem, men så sprang ham op på stammen og videre op i den kløft, som Harry stod på, med en flot flot halsgivning.


I eftermiddags tog vi i Brugshundeklubben sammen med Lexi, en seks år gammel tæve, som han før har rendt og leget med. Det gik også rigtig godt, men Lexi gad bare ikke knægten ret længe. Derefter rendte Danny rundt og hyggede sig.
Efter et stykke tid fik han igen et par fremadsendelser med bidepølsen som belønning både på Harry men også Preben, som han ikke før rigtig ville gø af. 
Videoen viser selv kontrol før fremadsendelse, hvor han har en rigtig fin ro på sig. Jeg kan nu dække ham af, gå fra ham og give ham kommando på afstand. Yeah fremgang fra sidst..
Til slut lavede vi en ren rondering, hvor Harry gemte sig i et redskabsskur. Danny havde ingen problemer med, at slippe mig og han fandt hurtig Harry. Her klarede han sig også godt, og stor var glæden, da han fik den gemte bidepølse fra min lomme, og kunne slæbe Harry ud af skuret..

Jeg er helt overbevist om, at den selv kontrol vi trænede i sidste ugen, har taget rigtig meget på hans resourcer. Langt mere end jeg havde forstillet mig, da vi ikke lavede så meget fysisk træning, men helt afgjort psykisk træning. I dag lod det til at give pote, da han har rykket sig siden sidst.

Inden vi tog herop blev knægten næsten halveret, da jeg fik det sidste af hans vinterpels børstet af ham. Læg mærke til, hvordan han igen skinner glinsende sort i solen. En sort hund er jo ikke bare en sort hund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)