lørdag den 30. marts 2013

Så rykker det..

Jeg vil ikke presse knægten med så meget træning, som jeg ellers ville i øjeblikket. Derimod får han lov til at hygge og lege.

Da jeg er i et kursus forløb, hvor det i øjeblikke hedder dæmpende signaler, har jeg valgt, at fokusere på Danny sammen med andre hunde. Jeg kendte de fleste signaler i forvejen, men det er rigtig sjovt, at studere en video som denne her, hvor drengene leger.


Billeder siger nu også meget.





Efter drengene havde leget færdig - ok færdig bliver de nok ikke, men så da legen blev stoppet, kom vi til den alvorlige del for Danny. Nemlig lidt træning.

Først gik vi lidt lydighed, og til sidst programmet til Færdselsprøven, som vi snart skal op til. 
Vi lavede nogle rigtig flotte fremadsendelser på Preben. Noget som han ikke ville tidligere. Da fremadsendelserne gik rigtig godt, tog vi også en ren rondering. 
Danny og jeg blev på banen, mens Preben gik op og gemte sig i et redskabsskur. Det var nu lidt spændende, for ville han slippe mig? Ville han komme med en halsgivning på Preben?? Lidt efter tog jeg ham med op på den anden bane, hvor han blev dækket af. Så fik han kommandoen rondér, og han satte af, som skudt ud af en kanon. Han søgte godt og fik hurtig færd af Preben, og så var det bare vov vov vov til jeg kom frem. YEAH! Hans selvkontrol var bare lige i skabet, men vi var også alene på banen på det tidspunkt. Men der er sket en kæmpe forbedring her på det sidste, så jeg kan slet ikke få armene ned. Tra la la la...

Et eller anden sige mig, at han har haft rigtig godt af nogle fridage, men måske også at det ikke har været i PH, hvor jeg ind imellem synes, at tingene konflikter?


Danny er bare SÅ glad for sin lille bidepølse, som han får som slut belønning. Den bærer han altid helt hjem, hvad enten det er i bilen eller hjem.

Han er sgu bare sej min dejlige lille dreng <3

3 kommentarer:

  1. LILLE ???? Der står LILLE ikke?? Hvor længe er det siden du har kigget rigtig på ham??? :-D men bortset fra det så er det fantastisk hvor hurtigt det går :-D Glæder os helt vildt til at se ham(og jer selvfølgelig) når sneen er væk.
    Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo han er da mors lille dreng. Ja ja knægten først, men I er nu savnet her :)

      Slet
    2. Vi savner også alt og alle i Vittsjö :)

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)