fredag den 5. juli 2013

Das Tierhotel og status


I går fik jeg de varer, som jeg bestilte fra Tyskland i søndags. Jeg køber mit kød i Sverige til Danny, da det er billigst, men der er rigtig mange ting, som jeg ikke kan få der. Når man råfodrer er det vigtig, at hunden får så stor en variation som mulig for, at være dækket ind med vitaminer og mineraler. Jeg må indrømme, at jeg synes, at det er dyrt, når jeg skal give kr 59,- hos Rigtig Hundemad, når man kan får et kilo til rundt regnet 3 Euro i Tyskland. Jeg havde hørt rigtig mange sige via Facebook, at Das Tierhotel er et fint sted og handle. Det skulle prøves.

Ved middags tid i går kom posten som sagt med varerne, og jeg må indrømme, at det ser godt ud. Det ligner det, som vi købte, da vi for et par år siden, var på ferie syd på. Det kunne begge drenge rigtig godt lide. 
Skal jeg sige noget kritik, så må det være, at kasserne kunne være bedre isoleret, idet der kun er en tynd flamingo plade hele vejen rundt. Noget af det var så småt begyndt at tø i hjørnerne.






Hvordan har knægten det. Han virker som om, at han har fået det lidt bedre, men om det er fordi feberen er faldet ved jeg ikke. Han sover stadig rigtig meget. Appetitten er der ikke rigtig meget af. I onsdags spiste han dog en fuld ration, og i går kunne et lille lamme ben friste. Det er stort set også næsten alt. Hans hoste er ikke helt så voldsom, men han knyster en del, hvilket klart tyder på irritation. I går kom han et par gange og ville lege, men opgav hurtig igen. Desuden puster han ikke helt så hårdt. 

Når jeg sådan tænker lidt over det, har han så været skidt længe?? Han har gennem et stykke tid hostet en gang imellem, nyst og brændt lidt hurtigere ud end normalt til træning. Når jeg har sagt, at han virkede træt, har jeg tit fået af vide at jeg var pylderede om ham, men jeg valgte, at følge min mave fornemmelse og stoppe træningen for den dag. Har det været begyndelsen?? Jeg tror det, også fordi han blev rigtig skidt i sidste uge. 

Danny vil gerne med ud, og jeg er sikker på, at satte jeg har på et kort spor ville han gå det for min skyld, og fordi han elsker det, men det skal han slet ikke tilbydes. Han skal hvile, meget, rigtig meget. Under normale omstændigheder ville han havde været en pestilens, at skulle holde i ro i den uge der nu er gået. Det har han slet ikke været. Han har bare sovet, kælet og nusset, lige sådan som han har haft lyst til.

1 kommentar:

  1. Det er godt nok billigt, men det er jo ikke alle hunde der som Danny har egen bil og en stor kummefryser :D
    Når en så kort tur som Skansen rundt med en afstikker over til møllen kan gøre ham SÅ træt så er der virkelig grund til at blive bekymret - godt at han har forældre der er SÅ opmærksom på hans ve og vel:-)
    Vivi
    P.S. Dejligt igen at kunne kommentere dine indlæg :-)

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)