søndag den 7. juli 2013

En papegøje kom forbi og status

Danny fik en fin oplevelse i dag, da den 19 årige papegøje Polly kom forbi på campingen. Først hoppede han op på stakittet med forpoterne, men da jeg kom med ekstra lækre guffer til knægten var fuglen ikke helt så interessant. Jeg har brugt rigtig lang tid på, at hjernevaske ham fra jagt og på at være udfarende. Det meste går efterhånden rigtig godt, dog tænder han stadig af, hvis en lille hund pludselig kaster sig frem imod ham. Går den pænt forbi med sin ejer sker der som regel ingenting. 

Senere på dagen havde genboen sin lille killing på armene. Jo han var interesseret, men forholdt sig, som på videoen i ro.


Danny har fået det bedre, men han bliver fortsat hurtigt træt. Men han vil så gerne ud og fjante rundt. Derfor gik vi en lille tur omkring skansen og ned til møllen. Han havde temmelig travlt, hvilket bare bevirkede, at jeg stoppede op indtil han havde tid til, at vi kunne følges ad. Hele runden med mange stop tog ca 30 minutter. Det var bare nok for knægten. han var træt og lagde sig straks, da vi kom tilbage. Jo han er stadig svækket, selv om det ikke rigtig ses på videoen. Han har nyst nogle gange i dag, men har tilsyneladende fået sin appetit tilbage, hvilket jeg tilskriver som fremgang. 

Jeg snakkede med hans dyrlæge i går på SMS. Hun syntes, at vi skulle tage endnu fem dage på penicillin, for at være sikker på, at han kommer helt over den slemme omgang. Igen i morgen skal jeg ringe, for den videre planlægning af min elskede dreng, der begynder og ligne sig selv.

2 kommentarer:

  1. Godt at se ham få lidt mad i maven, selv om det "kun" er guffer.
    Det er underligt at skulle forholde sig til det ER Danny du skriver om, for det lyder jo slet ikke som Danny, hvad det jo heller ikke rigtig er.
    Glæder mig til forhåbentlig snart at læse om den gamle meget aktive Danny der kan køre sin mor mere end træt efter en meget aktiv dage/nogle meget aktive dage :-D
    Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer nok til, at gå lidt tid. Snakkede med dyrlægen igen i dag. Hun er ret så sikker på, at det er hjerteorm, og den grimme kennelhoste han er angrebet af. Som det ser ud pt. er der ingen træning de næste tre fire uger :(

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)