tirsdag den 22. november 2011

Drengene i børnehave

Dagens video er optaget i går, hvor jeg lod drengene løbe sammen i en nedlagt børnehave tæt på træningspladsen. På videoen løber Rino glad og fornøjet rundt. Det gør han altid, når vi har ham med ude. Herhjemme ser det sommetider lidt anderledes ud. Der står han, som han altid har gjort mens vi har haft ham, tit og aflaster det ene bagben lidt. Det var grunden til, at vi i sin tid fik ham røntgenfotograferet, hvor det viste sig, at han har en rygmarvsforsnævring og en begyndende spondylose.


Efter det knæk han fik for et stykke tid siden i Sverige, har han været på prednisolon. Han startede med tre stk om dagen. I går blev han sat ned på en hver anden dag, og har således ikke fået prednisolon i dag. Er det grunden til, at han var mere øm, eller er det turen i børnehaven i går der er årsagen?? Denne eventuelle ømhed ses ikke, når han løber, og han halter ikke, men han kan godt virke en smugle løs i bagparten særlig, hvis han er træt. Han har tidligere haft sådanne perioder, hvor han måtte have lidt smertestillende et par dage. Jeg håber bare, at det er sådan en periode han har nu, for ellers har vi en ny situation. Jeg har ikke noget imod, at han skal have lidt medicin i den sidste tid, for han må ikke have ondt. Desuden skal hans liv være værdig og livsglæden skal være tilstede. Det er den nu og han tager tit initiativet til leg med Danny. Desuden spiser han godt, og vil hellere end gerne med på tur og oplevelser. Han har stadig ingen problemer med at hoppe op i sengen og ind i bilen. Når han skal ud af bilen, må jeg indrømme, at jeg aflaster hans nedspring lidt, for ikke at han skal få de stød op igennem ryg og lænd.

Med en gammel dreng må man tage en dag ad gangen.

2 kommentarer:

  1. Ja man kan godt glemme at Rino ikke er nogen årsunge mere,når man ser ham ude.Han er klog nok til ikke at lege pind med Danny? i hvert fald på denne video.
    Det er jo 1 md siden vi var i Vittsjö og da opfordrede han jo Danny til leg med pind.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)