onsdag den 30. november 2011

Overfald

Jeg synes fortsat at det går godt med min skønne gamle Rino. Han var igen i dag en tur i svømmehallen, hvor han fik svømmet næsten et helt kvarter, hvilket er en pæn fremgang siden hans kollaps. Jeg troede, at han ville være træt da vi kom hjem - men nej. Rino fandt noget legetøj frem og inviterede Danny til leg.



Senere i dag lod jeg Rino blive hjemme, da jeg tog til træning med Danny. Det var han ikke helt tilfreds med, men accepterede det dog, da han fik en oksestrube og tygge i. Der er en fremgang i Danny's kommen tilbage med legetøj på træningspladsen. Det lagde en af de andre træner mærke til, og kom hen og roste os for det. Jeg bruger også meget tid på den leg med ham.

Lige idet vi forlod træningspladsen, for at gå ud til bilen, blev Danny helt uden varsel overfaldet af en lidt ældre han. Min stakkels dreng hylede, men der skete ikke noget fysisk. Danny var temmelig rystet ovenpå det helt umotiveret overfald. Den pågældende hund har længe virket lidt lumsk eller utilregnelig på mig, men at han ligefrem skulle se sig gal på Danny, det havde jeg ikke ventet. Jeg valgte efter nærmere eftersyn af ham, at gå en lille tur også for selv lige at ryste oplevelsen af. Tilbage ved bilerne var han ikke særlig glad for at gå forbi de biler, hvor der sad en hund og gøede. Jeg fortsatte bare forbi, som ingenting var hændt. Tror nok jeg lige vil køre forbi træningspladsen igen i morgen, for at se om han har rystet oplevelsen af sig. Her hjemme har han også været mere stille end normalt. Stakkels Danny.


2 kommentarer:

  1. Det er helt utroligt med Rino :-) må det fortsætte længe endnu.
    Det er da en forfærdelig oplevelse i har været igennem Danny og dig.
    Bliver der ikke nogen fortsættelse/konsekvenser mht den anden hund og dens ejer?
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Kære Vivi.
    Den anden hund går mærkeligt, og har altid gjort det. Han er røntgenfotograferet, hvilket ikke har vist noget. Det kan være frustration af smerter, så jeg anbefalede hende, at kontakte Lone, som har hjulpet os flere gang.

    Det er klart, at det må naturligvis ikke gentage sig flere gange, men er hunden syg så...

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)