lørdag den 12. november 2011

Nr 1. - bagfra.

Kl. 9 i formiddags mødte vi op til PH's årlige klubmesterskab. Dagen startede med samling over et morgenmåltid. Derefter kørte sporlæggeren ud og lagde spor til Danny og han konkurrenter, som også var hans hold kamerater. Vi andre trak lod om rækkefølgen til prøven. Danny og jeg var de første der skulle starte, hvilket var ok. Vi kørte ud til arealerne i samlet flok, og jeg tog Danny ud af bilen. Han fik mulighed for at tisse og det han nu ellers skulle. Fremme ved sporet blev Danny hægtet i sporlinen og vi gik i gang. Jeg gjorde den lille fejl, at jeg lod ham søge mod vinden fremfor med vinden. Det gjorde at han fik en lidt rodet start, men fandt i hak med sporet efter fem seks meter. Herefter gik han flot frem til genstanden, som var en bold. Han fik 16,8 point ud af 17 mulige, hvilket man må sige at være tilfredsstillende.

I lineføring og fri ved fod gik det alt andet end godt. Selv om han var luftet godt af gik han alligevel og søgte som om han skulle lave stort. Det gør han engang imellem og andre gange kigger han op på mig så meget, at han er ved at falde over sine egne ben. I halsgivningen kom Preben lige som vi var gået i gang, hvilket var mere interresant lige i nuet for Danny. Apporten har han vi slet ikke trænet, men med legetøj, har han altid haft en idé om , at holde sig udenfor rækkevide lige indtil jeg kaster bolde i hver sin retning. Hjemme har han så travlt med afleveringerne, at han på det nærmeste sidder oppe på skødet af mig sammen med genstanden. I dækøvelsen. I guder. Han skulle da ikke ned og dække, før der var sagt ja tak, herefter dækkede Danny flot og jeg kunne gå fra ham. Grrrrrr.. Fremadsendelsen/runderingen gik det igen rigtig godt. Det er en øvelse, som Danny sjovt nok aldrig har mistet hukommelsen over. Det gjorde han heller ikke her. Figuranten gik i skjul og jeg sendte Danny afsted. En enkelt gang kiggede han tilbage, men gik ellers i gang med bevogtningen. Her fik han også 16,8 ud af 17 mulige.

Jeg blev spurgt om, jeg ikke var skuffet over ham, men kan man være skuffet over en hund, hvor hormonerne flyver rundt?? Jeg ved, at han kan de ting lige bortset fra apporten, som vi ikke har trænet. Og nej, vi fik den plads som vi havde fortjent. Er der en ting som kan gøre mig lidt irriteret, så er det at jeg får af vide hver gang Danny ikke er helt eksemplarisk, at hund fører forholdet ikke er i orden. Er forholdet altid helt i orden, når ens børn er i puberteten. Nej vel, det sammen gælder med hunde. Jeg mener helt klart, at han skal have lov til at være fjollet eller dum om man vil. Han skal nok blive modtageligt igen, når tiden kommer. En anden foreslog, at jeg skulle lade ham kemisk kastrerer, fordi hans hormoner flyver så voldsom i øjeblikket. Tror I lige, at det fik mig op i det røde felt?? For f..... da, kan en hund ikke får lov til at modne i det naturlige tempo?? Jeg kan forstå, at man kan gøre det, hvis der er problemer, men fordi han er teenager, men ellers en harmonisk hund. NEJ!!! aldrig i livet. Vi skal nok nå det, vi skal nå, når tiden er inde, men ikke før.

Jo, jeg er faktisk stolt af vores første plads - bagfra.

2 kommentarer:

  1. Hej Katy og Danny.

    Tillykke med placeringen :). Du tager det på den helt rigtige måde, det skal nok komme. Så kan andre være så kloge de vil.
    Husk på det er altid så nemt at stå på "sidelinien" og spille klog.
    Alt kommer til den der har tålmodighed.
    Pøj pøj med ryggen og benet.
    Knus Otto

    SvarSlet
  2. SÅDAN Katy :-)Godt man ikke er hund hos de folk der foreslog en kemisk kasterering af Danny, bare fordi han er teenage "tosset"
    God bedring.
    k.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)