fredag den 13. april 2012

Her går det godt

Ja, det går strygende med Danny og hans træning i øjeblikket. Nu er det jo mere end 14 dage siden, vi sidst havde været til træning i schæferhundeklubben. På de 14 dage er der sket en kæmpe fremgang med Danny og hans ro og omgang med andre hunde. Han kunne uden problemer gå ind mellem hundene og stadig holde fokus. Han kunne dække af mellem andre hunde, hvor jeg samtig kunne gå fra ham. Indkaldet havde han så meget fart på, at han slet ikke kunne nå at stoppe foran mig. Han var ligeglad med de andre. Og det bedste af det hele var, at han ignorerede de arbejdene hunde på C banen. (bid) Der var kun et lavt  trådhegn i mellem. Tidligere har han været meget fokuseret på C arbejde så meget, at det næsten var umuligt at få hans fokus. Han er stadig meget glad for at bide, men nu respektere han det, og tænder først for alvor af, når der bliver hans tur...... Lækkert!
Under træningen i går, var der besøg af en fremmed hund, hvis ejer troede at Danny var ca 2½ år gammel. Grunden til at hun troede, at han var så gammel, var fordi hans plads i vendingerne var så flotte. Jeg skulle bare dreje mig en kvart omgang før hans bagpart var i jorden og det var bare klap klap klap. Apporten kom han fluks på plads osv osv. Og så var der lige hans udseende. Han er jo en pæn kraftig bygget dreng med forholdsvis bredt hoved i forhold til lidt ældre hanner. Finder man det rigtige tempo, er det lige som han nærmest danser derudaf.

I dag stod den igen på svømning for skønne gamle Rino. Han elsker bare sine svømmeture i det lune bassin. Nogle dage er han træt efter 15 min i vandet, men i dag virkede det nærmest som en gang narkotikum på ham.
 Senere på dagen stod den igen på træning for Danny - helt privat. Her blev der lagt vægt på spor. Han har haft en 14 dages periode, hvor han bare ikke kunne finde ud af at gå spor. Nu er han heldigvis tilbage, hvor det bare køre igen. I det hele taget er min privat træner meget tilfreds med Dannys fremgang, hvor han kan se, at Danny rykker sig fra gang til gang. Danny er nu også meget glad for at lege med træner, hvilke jeg ved er gensidig.



Selv om vi normalt bruger tiden fuld ud, blev der i dag tid til lidt leg med en 8 mdr gammel meget smuk grå han, der lagde vejen forbi. For det meste er der kun træner, Danny og jeg der træner et par timer. Her tager vi de problemer op, som opstår og fokusere på det som han ikke kan. Jo, vi er heldige Danny og jeg, at have sådan en hjælp. Men vi kommer heller ikke sovende til resultaterne. Forsætter han den fremgang som nu, kommer han til kåring til efteråret, men den tid den glæde. Der kan nå at ske meget inden da :-)

De sidste to dage har bare været rigtig YEAH!!

3 kommentarer:

  1. Det er da helt vildt med den Danny :-) Flot og masser af roser herfra.
    Måske har det noget med den kost Danny får at folk tror han er ældre end han er??
    Det må da også være dejligt for gamle Rinos led at komme i vandet.
    Og nej der er ikke nogen der kommer sovende til så flotte resultater.
    Godt gået begge 2.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Han har altid været mindre, mere kompakt og fast end hans jævnalderende, hvilket jeg tror skyldes BARF.

    SvarSlet
  3. I er i hvert fald meget dygtigt begge to og jeg er glad for at høre at i hygger jer sådan sammen.
    Nu må du ikke glemme din have helt vel søde, den er så dejlig.

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)